مژده معاونت رئیس جمهور برای متقاضیان مسکن

نمایندگان مجلس استانداران و وزارت راه و شهرسازی موظف شدند طرح ساخت مسکن حمایتی در هر استان را به تفکیک بررسی و در شورای عالی مسکن تصویب کنند.

به گزارش اخبار تایمز به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده ۵۰ گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در جلسه علنی امروز (شنبه) شورای اسلامی شهر، برنامه ریزی برای ساخت مسکن با رویکرد حمایت از بخش خصوصی و غیردولتی و شهرداری ها در شورای عالی مسکن موافقت کرد.

سید سلمان ذاکر در این خصوص در مخالفت با بند «ب» ماده ۵۰ لایحه برنامه هفتم گفت: چرا باید برنامه های حمایتی استان ها به تصویب شورای عالی مسکن و شورای عالی شهرسازی برسد؟ ضمناً در این حکم پیشنهاد شده بخشی از ساخت مسکن حمایتی به شهرداری ها واگذار شود; خود شهرداری ها عامل کمبود تولید مسکن هستند.

علی نیکزاد در موافقت با بند مذکور گفت: شورای مسکن استان با کمیسیون ماده ۵ و شورای شهرسازی استان متفاوت است و با نظارت استاندار طرح مسکن حمایتی را تصویب می کنند. علت آمدن این مصوبات استانی به شورای عالی مسکن این است که بحث تسهیلات بانکی، ارائه خدمات زیربنایی و … که زیر نظر رئیس جمهور فعالیت می کند مطرح و تصویب می شود.

نیکزاد افزود: به نظر من دو مرحله وجود دارد که یکی در استان است و در مرحله بعد به ریاست رئیس جمهور برنامه جامع مسکن استان در شورای عالی مسکن تصویب می شود و نهادها موظف به اجرای آن است.

معاون رئیس جمهور: ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سال برنامه ریزی شده است

داود منظور رئیس سازمان دولت و برنامه با بیان اینکه این متن لایحه دولت است، گفت: سالانه ۳۰۰ هزار مسکن حمایتی می خواهیم بسازیم که برای تحقق این امر هر سال یک برنامه عملیاتی و اجرایی لازم است. حمایت های مسکن از سوی نهادهای مختلف از استان ها گرفته تا وزارت راه و شهرسازی، برای ادغام همه این ها، لازم است ابتدا با همه نهادهای غیردولتی و عمومی مذاکره و تفاهم نامه هایی با آنها امضا شود تا اجرایی شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی پیگیر این موضوع است اما سازنده نیست و غیردولتی، خصوصی و تعاونی مسکن می سازند. سپس تمامی این برنامه ها برای تضمین اجرا در شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور تدوین و تصویب می شود.

اقبال شکری در موافقت با این بند گفت: در حال حاضر ظرفیت اسکان در کوچکترین روستاها توسط کدام دستگاه مشخص شده است.

بند «ب» ماده ۵۰ لایحه برنامه هفتم توسعه به رأی گذاشته شد که به تصویب نمایندگان مجلس رسید و به شرح زیر است:

ب- طرح تولید و عرضه مسکن حمایتی پس از تصویب در شورای مسکن استان و تصویب شورای عالی مسکن با رویکرد حمایت از سرمایه گذاری بخش های خصوصی، تعاونی و غیردولتی، شهرداری ها و سایر نهادهای عمومی غیردولتی در محدوده. چارچوب توافقات فیمابین و Make it را با استفاده از ابزار اعتبار پشتیبانی تایید شده عملیاتی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml