خبر خوش برای خانه دارها /وام مسکن دو برابر شد

مدیر موسسات مالی موسسات مالی فرابورسی، اوراق تسهیلات مسکن را راهی کوتاه برای تامین مالی خرید مسکن معرفی کرد و گفت: اکنون بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات در تهران تعیین شده است. وام مسکن برای افراد ۴۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از اعتماد آنلاین، میشم زارع مدیرعامل موسسات مالی فرابورس به آخرین تغییرات اسناد تسهیلات مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از این سقف تسهیلات مسکن در تهران برای افراد ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان بود که اکنون بر اساس مصوبه جدید شورا پول و اعتبار، سقف تسهیلات در تهران وام مسکن برای افراد به ۴۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

زارع گفت: برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و در مناطق شهری سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم تا ۲ برابر افزایش یافته است.

به گفته زارع زاده، سقف تسهیلات تامین هزینه تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی (جعل) نیز از ۸۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر ابزارهای مالی و موسسات مالی فرابورس ایران تصریح کرد: با این افزایش سقف تسهیلات مسکن، سقف خرید اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس افزایش یافت. بازار پیشخوان که قبلا برای هر نفر ۵۶۰ برگ بود به حداکثر ۱۱۲۰ برگ افزایش یافته است. است.

وی ادامه داد: هر برگ از تسهیلات مسکن ۵۰۰ هزار تومان وام برای متقاضیان ارائه می کند و نرخ سود تسهیلات خرید مسکن ۲۲.۵ درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله و نرخ سود جعاله نیز ۲۲.۵ درصد با بازپرداخت پنج ساله است.

مدیر ابزارها و موسسات مالی فرابورس خاطرنشان کرد: قبل از تصویب شورای پول و اعتبار در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۲، صدور اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اختیار بانک های تجاری بود. و تنها بانک مسکن و بانک ملی گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادر کردند. تسهیلات مسکن اعطا کرده بود اما با مصوبه جدید تمامی بانک ها و موسسات اعتباری می توانند از این امکان بهره مند شوند.

مدیر ابزارهای مالی و موسسات مالی فرابورس ایران ادامه داد: مصوبه جدید شورای عالی پول و اعتبار با هدف کمک به خریداران و مصرف کنندگان واقعی مسکن با کاهش قیمت اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، ایجاد رقابت بیشتر در شبکه بانکی و کمک به رونق بخش مسکن اعلام شد به کلیه بانک ها و موسسات اعتباری امکان صدور اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن پس از تایید بانک مرکزی از نظر عملیاتی و عملیاتی داده می شود. شرایط تعادل در منابع و هزینه ها.

وی با تاکید بر اینکه سیاستگذار با این مصوبه از دو جنبه در تقویت سمت تقاضای بازار مسکن اهدافی را در نظر گرفته است، افزود: در این زمینه هدف اول افزایش دو برابری سقف تسهیلات مسکن و سقف تسهیلات برای پوشش مسکن است. هزینه تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی (جعاله). است.

زارع زاده هدف دیگر از این اقدام را کاهش قیمت اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با افزایش عرضه این اوراق توسط تمامی بانک ها و موسسات اعتباری اعلام کرده است.

مدیر ابزارها و موسسات مالی فرابورس در پایان گفت: با توجه به پذیرش اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در فرابورس ایران و وجود زیرساخت برای واگذاری اوراق مذکور در بازار مدرن. ابزارهای مالی فرابورس ایران، سایر بانک ها نیز می توانند برای بهره مندی از این ظرفیت در ارز ایران به مصوبه اخیر شورای عالی پول و اعتبار مراجعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml