خبری از سمت معاون وزیر کار برای یارانه‌بگیران!/ مشمولان یارانه ۶۰۰ تا ۱ میلیون تومانی مشخص شدند

یارانه جدید ۶۰۰.۰۰۰ تا ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای کودکان فوق العاده لاغر، کم وزن و کوتاه قد در نظر گرفته شده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ در راستای اجرای برنامه راهبردی امنیت غذایی و رفاه اجتماعی و حفظ قدرت خرید اقشار کم درآمد، برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال دهک‌های ۱ تا ۷ اعتبار بیشتری برای خرید مواد غذایی در نظر گرفته می‌شود.

به گفته معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کودکان ۶ ماه تا ۶ سال که نیاز به غنی سازی مواد غذایی دارند و توسط وزارت بهداشت از طریق مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور شناسایی می شوند. خدمات ارائه شده به وزارت رفاه را دریافت کنید.

عسگریان با اشاره به شاخص های در نظر گرفته شده توسط وزارت بهداشت برای شناسایی کودکان نیازمند حمایت تغذیه ای گفت: لاغری مفرط، کم وزنی، کوچکی قد و دور سر در تمامی مناطق شهری، روستایی و عشایری در فواصل زمانی معین توسط بهورزان تشخیص داده می شود. تا زمان معرفی به وزارت امور اجتماعی، مافوق آنها شناسایی و مبلغ یک میلیون تومان یارانه غذایی به حساب آنها واریز می شود.

به ازای هر کودک پایه اول تا پنجم و ششم و هفتم یک میلیون تومان و علاوه بر بودجه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می شود اما فقط برای استفاده و خرید وسایل در نظر گرفته شده برای کودک . علاوه بر خرید ۱۱ قلم، سبزیجاتی مانند سیب و سیب زمینی، کدو تنبل و خرما و همچنین دانه های مغذی مانند بادام، پسته، گردو و بلغور به کالاهای اساسی این خانوار اضافه می شود. سطح رشد کودکان هر سه ماه یکبار ارزیابی می شود.

در صورت بهبود روند واریز این اعتبار ادامه خواهد داشت. در صورت عدم ارزیابی مثبت، رایزنی با وزارت بهداشت برای رفع مشکل انجام می شود.

این یارانه در مرحله اول به ۱۲۰ هزار خانوار پرداخت می شود و منحصراً برای خرید اقلام کاتالوگ الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml