خبر فوری وزارت کار برای یارانه بگیران/ یک میلیون تومان به حساب این خانوارها واریز می شود.

به منظور برخورداری کودکان از تغذیه سالم، اخیراً دولت طرحی را در قالب امنیت غذایی در شبکه اعتباری ملی اجرا کرده است تا بر این اساس کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه دارای مشکلات تغذیه ای شناسایی و حمایت شوند. تاکنون ۱۲۵ هزار کودک با دهک درآمدی یک تا هفت شناسایی و بر اساس دهک درآمدی خانواده مشمول دریافت اعتبار از یک میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان شده اند. حمایتی که پس از گذشت کمتر از یک ماه توسط ۵۰ هزار خانوار مورد استفاده قرار گرفته است.
به گزارش اخبار تایمز؛ علیرضا عسگریان با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی یکی از بهترین طرح هایی است که در شبکه اعتباری ملی اجرا شده است، گفت: در این طرح ارتباط تنگاتنگ و عمیقی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار شده است. و وزارت بهداشت. دیگر هیچ کودکی نیازی به تغذیه اضافی ندارد. این کار از طریق ساختار فعال وزارت بهداشت مانند درمانگاه ها و خانه های بهداشت انجام شده است.
وی افزود: این مراکز پس از تولد نوزادان کارت سلامت کودک را که دارای چارت سلامت است در اختیار سرپرستان خانوار قرار می دهند. در این کارت شاخص های مختلفی مانند اندازه دور سر، وزن و قد کودک در نظر گرفته شده است و در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم، مختصات سلامتی وی زیر خط سلامت قرار می گیرد و توجه ویژه ای را می طلبد. بخشی از توجه شامل مشاوره سلامت و بخشی شامل تغذیه است.
معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قاعدتا برخی خانواده ها قادر به تامین امنیت غذایی فرزندان نیازمند امنیت غذایی نیستند، اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار کودک شناسایی شده اند. با مشکلات امنیت غذایی در کشور
به گفته عسگریان، در این راستا ۱۴۰ هزار کودک به وزارت رفاه اعلام شده و وزارت رفاه نیز آدرس سرپرست خانوار این کودکان را پیدا کرده است. از این ۱۴۰ هزار نفر، ۱۵ هزار نفر در دهک درآمدی بالای هفتم بودند و به آنها مشاوره داده شد. اما ۱۲۵ هزار نفر از این کودکان در دهک های ۱ تا ۷ درآمدی هستند و در این راستا از این کودکان حمایت می شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۱۱ قلم کالای سبد غذایی کالابرگ افزود: طرح کالابرگ فقط شامل ۱۱ قلم بوده است، اما در این طرح، خانوار مشمول می‌توانند علاوه بر ۱۱ قلم کالابرگی، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس و مغزدانه نیز خرید کنند. اقلام سبد دارای پروتئین و ویتامین و… است و قدرت تبدیل شدن به پوره را نیز دارد. مشمولان این طرح تنها در شرایطی می‌توانند از اعتبارشان استفاده کنند که از میان ۱۶ قلم کالای غذایی خرید کنند.

عسگریان تاکید کرد: در این طرح افراد باید از این اقلام خریداری کنند و نمی‌توانند خطایی انجام دهند، چراکه هر ۶ ماه یکبار وزارت بهداشت کارت سلامتی کودک را بررسی می‌کند. اگر نمودار سلامتی کودک بهبود پیدا کرده باشد این کمک ادامه پیدا می‌کند در غیر این صورت این کمک قطع شده و مشاوره به خانواده ارائه می‌شود و با تایید وزارت بهداشت، مجددا واریز انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح مستقل از طرح کمیته امداد که برای رفع سوء تغذیه مادران باردار و کودکان دچار مشکل تغذیه اجرا می‌شود، است؟ اینطور پاسخ داد: این طرح به صورت مستقل است. طرح امنیت غذایی حمایت مستقیم دولت با هماهنگی و کار میدانی کمیته امداد و مشارکت وزارت بهداشت است. کمیته امداد تعداد زیادی مددجو دارد که ذیل آن فعالیت‌های مختلفی عرضه می‌کند.

براساس اعلام معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون ۵۰ هزار خانوار از طرح امنیت غذایی استفاده کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml