خبر مهم برای دارندگان دسته چک/ تمدید مهلت پذیرش چک های قدیمی در چکاوک

مهلت استفاده از چک های نسل اول (کرم رنگ) در سامانه چک تا ۱۵ مهرماه سال جاری تمدید شد و از آن تاریخ به بعد فقط در شعب بانک صادرکننده قابل استفاده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ اکنون با گذشت دو سال و نیم از اجرای قانون جدید چک، حدود ۹۰ درصد چک های در گردش، چک های نو هستند. به عبارت دیگر، بر اساس آخرین آمار (تیرماه سال جاری)، سهم چک های جدید از کل چک های دریافتی در سامانه چک حدود ۹۰ درصد بوده است.

بانک مرکزی با توجه به آمار بالای استفاده از چک های نو، طی ماه های گذشته با صدور بخشنامه ای تاکید کرد: پذیرش و مبادله چک های قدیمی تنها از مهر ماه سال جاری در بانک صادرکننده امکان پذیر است و درصد کمی از دارندگان آن. از این نوع چک ها تا پایان شهریور ماه امسال می توانند به شعب خود مراجعه و دسته چک خود را با چک های جدید تعویض کنند.

همزمان با پایان شهریور ماه و ابتدای مهرماه، بانک ها باید بخشنامه بانک مرکزی در خصوص شرط نقد شدن چک های قدیمی را اجرا می کردند، اما مهلت استفاده از چک های نسل اول (کرم رنگ) در سامانه چک از سوی بانک مرکزی تا ۱۵ مهرماه سال جاری تمدید شد. بوده است

لذا با تمدید دو هفته ای مهلت پذیرش و رسیدگی به چک های نسل اول صیادان در سامانه چک، مهلت رسیدگی به این چک ها در این سامانه تا پایان روز شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۲ و پس از آن تمدید شد. این چک ها فقط در شعب صادرکننده قابل پذیرش و نقد می باشد. .

مشمولان چک های صادره از طرح قدیم صیادی با سررسید ۱۶ مهر به بعد لازم است جهت واریز به حساب به شعب بانک مراجعه کنند. بدیهی است از ۱۵ مهرماه سال جاری چک های قدیمی فقط در شعب بانک صادرکننده قابل رسیدگی است.

مشتریان بانک می توانند برای دریافت دسته چک ماهیگیری بنفش جدید به شعب مراجعه کرده و دسته چک های قدیمی را تحویل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml