خبری مهم درباره قیمت مسکن

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک گفت: با اقدامات انجام شده شاهد کاهش چشمگیر قیمت مسکن در استان های مختلف از جمله تهران، شهرهای جدید پردیس و پرند بوده ایم. ، و در نتیجه در استان های خراسان رضوی و خوزستان. و ما فارس هستیم.

به گزارش اخبار تایمز به نقل از ایرنا،«علیرضا مهلی» نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک عصر شنبه در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک استان خراسان رضوی اظهار داشت: اگر منازل و املاک مردم در سامانه ملی املاک و مسکن ثبت شود، مشمول مالیات خانه های خالی نمی شود. به این ترتیب موضوع گرانی املاک نیز از بین خواهد رفت.

وی بیان کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک کشور با دستورالعمل ساماندهی مشاوران املاک شناسایی خانه های خالی را در کشور آغاز کرد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک ثبت کنند، از سوء استفاده بنگاه های املاک از قراردادها جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کارگروه تنظیم بازار املاک کشور دریافت کد رهگیری اجاره نامه ها در سامانه ملی املاک و مسکن را برای اجاره نشینان و مستاجران رایگان کرده است.

وی ساماندهی مشاوران املاک را یکی از مهم ترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۷۴ هزار و ۳۷۴ واحد صنفی مشاوران املاک در کشور فعال هستند که اقدامات آنها تاثیر زیادی در مسکن دارد.

خبری مهم درباره قیمت مسکن

مهلی افزود: همچنین برای شرکت های متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی یک هزار و ۳۴۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال ۴ هزار و ۲۱۳ مورد بازرسی از واحدهای مشاور معاملات املاک مشهد در این استان انجام شده که از این تعداد ۵۷۳ مورد مربوط به لوله کشی بوده است. شرکت ها و ۲۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال جرایم تعزیری وصول شده است.

وحید دایی اظهار داشت: با توجه به وسعت کلانشهر مشهد، ۱۳ هزار و ۴۸۶ واحد مشاور معاملاتی مجاز و مجاز و ۷۸۲ واحد مشاور معاملات غیرمجاز ملکی شناسایی شده است.

در پایان این جلسه محمدحسن قانع قصاب به عنوان عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و نماینده این کارگروه در طرح گشت های مشترک مشاوران املاک استان خراسان رضوی منصوب شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml