خبر مهم وزیر راه از ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی

وزارت راه و شهرسازی همزمان با هفته دولت از واگذاری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم خبر داد. در قالب طرح نهضت ملی مسکن، این واحدها مسکن مهر و خانه های خودمالکی خواهند بود.
در همین راستا امروز با حضور مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی ۳ هزار و ۷۳۷ واحد مسکونی در استان زنجان به بهره برداری رسید. این تعداد واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قالب مسکن حمایتی، بازآفرینی، خودمالکی، گروه ساختمانی، جمعیت روستایی و جوانان به متقاضیان این طرح واگذار شد.
به گزارش اخبار تایمز؛ دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در مدت ۴ سال آغاز کرده است که بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد زمین تامین و یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد به مرحله ساخت رسیده است. .
علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی چندی پیش درباره قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: مبالغ دریافتی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بر اساس سه پارامتر هزینه ساخت، آماده سازی و محوطه سازی است. . در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان است که شامل هزینه آماده سازی و محوطه سازی است که به عهده متقاضی می باشد.
بخشی از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که قرار است در هفته دولت افتتاح شود در شهرهای جدید خواهد بود. به گفته جعفری، تعهدات باقی مانده پروژه های مسکونی ۱۰ سال گذشته بر دوش دولت سیزدهم است. صرف نظر از دیدگاه های فعلی، تاکید شد که این تکالیف و وعده ها تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml