خبر مهم وزیر راه از وام ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی در دستور کار شورای عالی مسکن قرار دارد.

به گزارش اخبار تایمز؛ سقف وام ساخت مسکن روستایی در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است که در آبان ماه ۱۴۰۱ به تصویب هیأت وزیران رسید که این مبلغ بخشی از هزینه های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و دولت را پوشش می دهد. قصد دارد مبلغ این وام را افزایش دهد.

در همین راستا مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح حدود ۲۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم گفت: تسهیلات مسکن روستایی و افزایش آن از جمله دستور کارهایی است که در شورا بر آن تاکید شده است. شورای عالی مسکن

به گفته بازرپاش، تسهیلات مسکن روستایی در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است و با هماهنگی بانک ها تمام تلاش خود را برای افزایش این رقم انجام خواهیم داد. تصویب می کنیم شورای پول و اعتبار و دولت سهم وام ساخت مسکن روستایی را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، بنیاد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تعهد ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را برعهده گرفته است که تاکنون بیش از ۴۵۵ هزار واحد را تکمیل کرده و در نظر دارد تا پایان امسال این تعداد را به ۸۰۰ هزار واحد برساند. . تحویل از این تعداد حدود ۳۰۰۰۰ واحد روستایی به مرحله افتتاح رسید و در هفته دولت به بهره برداری رسید. در حوزه شهری نیز حدود ۲۰ هزار واحد در مراحل پایانی قرار دارند و تعداد قابل توجهی نیز در هفته دولت افتتاح شد. هر واحد شهری ۳۵۰ میلیون تومان وام دارد و البته ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات در این بخش است و قرار است با توجه به پیشرفت پروژه ها تزریق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml