خبر مهم وزیر کار درباره حقوق کارگران / منتظر پایان شهریور باشید

درخواست کارگران برای تشکیل جلسه شورای عالی کار با دستور کار بازنگری دستمزد درخواست داده‌اند و نشست آتی این شورا در اواخر شهریور، به این مبحث اختصاص خواهد داشت. اساس این درخواست، افزایش هزینه‌های معیشت اعم از هزینه مسکن و هزینه خوراک بوده است.

حقوق و دستمزد کارگران در اواخر شهریور تعیین خواهد شد. درخواست کارگران برای تشکیل جلسه شورای عالی کار با دستور کار بازنگری حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار ثبت شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، اصلاح مصوبه حقوق و دستمزد کارگران در نشست شورای عالی کار در اواخر شهریور بررسی خواهد شد.

نمایندگان کارگران در شورای عالی کار به استناد ماده ۴۱ قانون کار، از تغییر در حقوق و دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم و هزینه معیشت خواستار شده و این درخواست را به شورای عالی کار ارسال کرده‌اند.

مدت‌هاست که نمایندگان کارگران در تلاش برای افزایش حقوق و دستمزد خود هستند، اما تاکنون موفق به جلب نظر دیگر طرف‌های متعامل که شامل نمایندگان کارفرمایان و دولت می‌شوند، نشده‌اند و به نظر می‌رسد که به موفقیت در آینده نیاز به توافق و تفاهم بیشتری با طرف‌های دیگر داشته باشند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از آخرین جلسه شورای عالی کار، از وزیر کار سوال شده که در صورتی که دولت تصمیم به افزایش دستمزد کارمندان خود بگیرد و لایحه‌ای را به مجلس ارسال و مجلس آن را تصویب و ابلاغ کند، آیا در مورد حقوق کارگران نیز تجدید نظر می‌شود؟ وی پاسخ داده که در صورت اجرای این اقدام، تماماً مشتاق به انجام آن هستند.

درخواست کارگران برای تشکیل جلسه شورای عالی کار با دستور کار بازنگری دستمزد درخواست داده‌اند و نشست آتی این شورا در اواخر شهریور، به این موضوع اختصاص خواهد داشت. بن‌مایه اصلی این درخواست، افزایش هزینه‌های معیشت اعم از هزینه مسکن و هزینه خوراک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml