خرمایی که یک میلیارد دلاری بالا می‌رود!

رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به شرایط موجود می توان در صورت افزایش بهره وری و حمایت دولت، ارز صادرات خرما را تا یک میلیارد دلار افزایش داد.

به گزارش اخبار تایمز؛ محسن رشید فرخی رئیس انجمن خرما گفت: علیرغم همه مشکلات تولید از جمله تغییر اقلیم، خشک شدن خوشه خرما و آفت سوسک قرمز در برخی استان ها محصول فراوانی داشتیم.

به گفته وی، «برآوردها حاکی از آن است که به میانگین تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی مانند پارسال رسیدیم، اما برای مصرف داخلی و صادرات مشکلی نداریم».

رشید فرخی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ناعادلانه، سعی کرده‌ایم به جای صادرات به کشورهای دوردست آسیایی مانند هند، چین، اندونزی، روسیه و CIS، به سمت شرق و شمال برویم.

رئیس انجمن خرما با بیان اینکه ۷۰ درصد خرمای تولیدی مورد نیاز صنایع تبدیلی و مصرف داخلی است، افزود: سالانه ۳۰ درصد خرمای تولیدی صادر می شود که بین ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار ارزآوری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و بحران آب افزایش سطح در واحد نخواهیم داشت و پیشنهاد ما افزایش بهره وری در سطح واحد است که با حمایت دولت در صورت تحقق این امر امکان پذیر است. به صادرات یک میلیارد دلاری برسد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml