خریداران طلا به خاک سیاه نشستند

۳۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان عددی است که افت قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را طی ۶ ماه گذشته نشان می دهد.

به گزارش اخبار تایمز؛ آخرین نرخ ثبت شده در بازار طلا در آخرین روز نیمه اول سال ۱۴۰۲ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان است. این بدان معناست که طلا در نیمه اول سال ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته است.

بررسی نمودار قیمتی بازار طلا نشان می دهد که طی ۶ ماه گذشته بیشترین رقم ثبت شده در این بازار با ۲ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان در روز دهم اردیبهشت ماه رقم خورده است. کمترین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در ۶ ماه گذشته در ۳۰ خرداد به ثبت رسید که ۲.۲۴۷ هزار تومان بود.

اما بازار طلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ چه شرایطی را پشت سر خواهد گذاشت؟ در همین رابطه نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: باید دید نوسان اونس جهانی طلا، بازار ارز و عرضه و تقاضا چگونه خواهد بود. در واقع باید دید در نیمه دوم سال و ماه ربیع الاول آیا رونق به صنعت باز می گردد یا شرایط تغییر می کند یا خیر.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: تحلیلگران پیش بینی می کنند که اونس جهانی طلا تا پایان سال جدید و ژانویه به ۲۵۰۰ دلار برسد. اگر این اتفاق بیفتد قطعا بازارهای داخلی دنیا تحت تاثیر قرار می گیرد و افزایش قیمت خواهیم داشت.

بصرفشان تصریح می کند: باید ببینیم با این تحلیل ها تا دی ماه این اتفاق می افتد یا خیر. اما در حال حاضر شرایط نوسانی در بازار داخلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان می کند: کاهش تقاضا در بازار مردم را مشکوک کرده که امکان کاهش بیشتر قیمت ها وجود دارد اما با کاهش نسبی از ابتدای سال تاکنون دیگر کاهش یا افزایش قیمت نداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml