اگه خسته و ناراحتی میتونی وسط شهر قلاب بندازی و ماهی گیری کنی! + عکس

ماهیگیری یکی از قدیمی ترین روش های بشر برای رسیدن به صلح است. چیزی که امروزی ها به آن آرامش می گویند.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از حاشیه‌نگاری خبرنگار اعزامی خبرورزشی از هانگژو؛ در دنیای امروز که زندگی ماشینی روح و روان انسان ها را تهدید می کند، در دنیایی که به دلیل سن ارتباطات فاصله ها به حداقل رسیده است اما مردم روز به روز از یکدیگر دورتر می شوند. و یافتن راه هایی برای رسیدن به صلح دشوارتر است. بسیاری از مردم به پزشک و پزشکی پناه می برند و خلاصه همه به دنبال راهی یا مکانی برای استراحت و خرج کردن برای رسیدن به این آرزو هستند.

ماهیگیری از زمان های قدیم یکی از روش های سنتی برای استراحت بوده است و در دنیای امروزی، بسیاری از مردم در تعطیلات آخر هفته کیلومترها را می رانند تا ساعت ها در کنار یک برکه یا رودخانه به ماهیگیری بپردازند. البته صحبت از صیادان حرفه ای نیست، کسانی که از این مسیر امرار معاش می کنند و در کشور ما در سواحل جنوبی خلیج فارس یا دریای خزر زیاد دیده می شوند. بدیهی است که منظور ما کسانی است که به ماهیگیری به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنند.
در چین، دولت به مردم اجازه می دهد در مکان های عمومی مانند پارک ها ماهی بگیرند. یعنی درست برخلاف قانون کشور ما که ماهیگیری در مناطق حفاظت شده را ممنوع می کند و نشانه های آن را مرحله به مرحله می بینیم. ما در اینجا قصد قضاوت خوب و بد را نداریم. هر جغرافیا و هر فرهنگی شرایط خاص خود را دارد. فقط بدانید که در چین اینطور نیست. در هر ساعتی از شبانه روز که برای قدم زدن در پارک می روید، غیرممکن است که در طول مسیر فردی را در حال ماهیگیری نبینید. افراد در سنین مختلف با شرایط اجتماعی متفاوت بدون هیچ دغدغه ای برای تفریح به کنار رودخانه یا دریاچه می آیند و هرکسی مجاز است هر چقدر که می خواهد قلاب ماهیگیری در آب بیندازد.
شهر هانگژو توسط یک رودخانه اصلی به دو نیمه بزرگ تقسیم شده است و در اکثر نقاط هر دو قسمت شهر در کنار این رودخانه پارک هایی ساخته شده است. هانگژو آب و هوای کاملاً شبیه به شمال ما دارد و سرزمین غیر سبز در آن دیده نمی شود. اما ماهیگیری در این پارک ها که در حاشیه رودخانه اصلی شهر ساخته شده اند و در هر مرحله نگهبانی دارند، غیرقانونی نیست. می بینید که مثلاً این شهروند با چه آرامشی مشغول است. مهم نیست چند ماهی صید کنید. اصلاً می توانید ماهی بگیرید یا نه، مهم آرامش پشت این کار است. این آرامش در چهره مردم به وضوح نمایان است…

 

اگه خسته و ناراحتی میتونی وسط شهر قلاب بندازی و ماهی گیری کنی!  + عکس

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml