خط اعتباری یک میلیارد یورویی ایران و روسیه

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: سال گذشته با موسسه بیمه اعتبار صادرات روسیه (اکسیار) خط اعتباری تا سقف یک میلیارد یورو امضا کردیم که امسال به بهره برداری رسید.

به گزارش اخبار تایمز؛ امیر برهانی نائینی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت روابط با روسیه و پوشش بیمه ای معاملات اظهار داشت: سال گذشته ردیف اعتباری تا سقف یک میلیارد یورو بین صادرات ایران ایجاد شد. صندوق ضمانت، EGFI، و موسسه بیمه اعتبار صادرات روسیه. (Axiyar) که صندوق ضمانت صادرات طرف روسی می باشد.

وی افزود: این خط اعتباری در سال جاری عملیاتی شد و بر این اساس برای صادرات کالا به روسیه در ماه جاری بیمه نامه ای نزدیک به ۳۰ میلیون یورو صادر کردیم.

برهانی نائینی ادامه داد: طرف روسی تاکنون بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون یورو از این خط اعتباری استفاده کرده است.

نیمی از خط اعتباری امسال استفاده شده است

خط اعتباری یک میلیارد یورویی ایران و روسیه

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: البته روس ها درخواست های زیادی برای استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات دارند؛ در حالی که روس ها درخواست های زیادی برای استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات دارند. از جمله استفاده از خدمات ما در پروژه های مهندسی راه آهن و خدمات فنی که آنها قصد سرمایه گذاری در آنها را دارند.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود بیش از نیمی از این خط اعتباری (یک میلیارد یورو) تا پایان سال به بهره برداری برسد.

برهانی نائینی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی قطعا ظرفیت تجاری برای افزایش سقف خطوط اعتباری را داریم و می توانیم جای شرکای اروپایی را در روسیه بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml