خط و علامت فرزین برای بازار فارکس/ مرز مهم حمایت از دلار کجاست؟

پشت خط سه شنبه صحبت های محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی جالب توجه بود. فرزین از منابع ارزی صحبت کرد و برای اخلالگران بازار ارز خط و نشان کشید.

قیمت دلار روز سه شنبه با افزایش وارد کانال جدیدی شد. قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۴ هزار تومان شد و قیمت دلار تهران و دلار سلیمانیه نیز در روز سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ به کانال ۵۵ هزار تومان رسید.با افزایش قیمت دلار در هفته اول باهاما، صرافی این نرخ در حال نزدیک شدن به سطح ۱۴۰۲ است که در ماه می ثبت کرده بود. به گفته معامله گران، دو عامل باعث نوسانات بیشتر قیمت دلار در روز سه شنبه شد. اولی روند صعودی قیمت حواله به درهم امارات و دلیل دوم اظهار نظر مثبت در مورد قیمت ارز رفاه بود. قیمت سکه رفاه روز سه شنبه با پچ پچ های مثبت در کانال ۳۳ میلیونی باز شد.

دلار هرات با قیمت ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کرد و پس از آغاز روند صعودی قیمت درهم حوالی ساعت ۱۲ از خط مقاومتی ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کرد. در ادامه قیمت دلار هرات با افزایش ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومانی به فعالیت خود پایان داد. با این حال دلار فردا در کانال ۵۴ هزار تومان معامله می شد و روز سه شنبه به ۵۴ هزار و ۲۰۰ توکن پشت خط رسید.

درهم امارات روز سه شنبه با قیمت ۱۴ هزار و ۸۷۰ تومان افتتاح و با ۱۷۰ تومان افزایش به قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. برآورد قیمت دلاری درهم ۵۵ هزار و ۱۹۶ تومان است که نشان دهنده اختلاف تقریباً ۱۰۰۰ تومانی با قیمت دلار هرات است.

روز سه شنبه با بیش از هزار تومان افزایش قیمت تتر نیر به ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید اما از این مرز عبور نکرد.

پشت خط سه شنبه صحبت های محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی جالب توجه بود. فرزین گفت: اتفاقات منطقه بر بازارهای مالی خاورمیانه و به تبع آن بازارهای مالی کشورمان تأثیر گذاشته است، اما با توجه به وضعیت بسیار مطلوب ذخایر ارزی کشور نسبت به سال های گذشته، این نوسانات به میزان قابل توجهی خواهد بود. مدت کوتاه رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به قدرت سیستم های نظارتی بانک مرکزی گفت: امروز در بانک مرکزی توانایی رصد و شناسایی افرادی را داریم که درصدد ایجاد التهاب در بازار ارز و آسیب رساندن به اقتصاد هستند. کشور به زودی سامانه با نرخ های غیرعادی که سفته بازان در آن فعالیت می کنند شناسایی می شود و واحدهای پولشویی وارد می شوند و در زمینه مسدودسازی حساب های ریالی و ارزی خود به وظایف خود عمل می کنند.

به گفته معامله گران، صحبت های فرزین در مورد پولشویی مشابه توئیت رئیس بانک مرکزی در اردیبهشت ماه درباره قیمت دلار بود. فرزین در آن توییت نوشت: خطاب به فعالان اقتصادی کشور: نمی توان از بازار غیررسمی ارز دریافت کرد و در عین حال منتظر تخصیص ارز بود تا مابه التفاوت را دریافت کنی! سیاست بانک مرکزی کاهش بازار غیررسمی است. ورود به بازار غیررسمی معادل پولشویی است و نظام اقتصادی را مختل می کند.

تحلیلگران فنی معتقدند قیمت دلار برای نوسانات باید از سد مقاومتی ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان عبور کند و در صورت تثبیت بالاتر از این حد، بتواند به روند خود ادامه دهد. اما اگر دلار از این مرز عبور نکند اولین حمایت ۵۴ هزار و مهم ترین حمایت ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که در صورت ریزش شدید حتی می تواند تا سقف ۵۳ هزار تومان هم به انتهای کانال برسد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml