خواب عمیق در بازار مسکن/ فایل های زیاد اما مشتری کم!

بررسی بازار مسکن نشان می دهد آرامش بازاری که از حدود سه ماه پیش آغاز شده همچنان پابرجاست. معاملات کاهش قابل توجهی داشته و انتظار کاهش در بخش قیمت وجود دارد. دلالان املاک و مستغلات از افزایش تمایل مالکان و سازندگان به فروش صحبت می کنند.

نکته دیگر اینکه بازار قیمت های مورد نظر برخی مالکان را نمی دهد و به همین دلیل نرخ های حباب وار به پایین ترین حد خود رسیده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ یکی از مشاوران املاک فعال در جنوب شرق تهران درباره آخرین وضعیت بازار املاک در این منطقه به ایسنا گفت: فکر می کنم الان زمان خرید مسکن است؛ اما به نظر می رسد الان زمان خرید مسکن است. زیرا مشتری می تواند در بازار قدم بزند و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند. قبل از این، هیچ انتخابی برای خریدار وجود نداشت. چون فایل خیلی کم بود. در سایزهای کوچک که اصلا فایلی وجود نداشت.

وی افزود: اکنون می بینیم که برای هر متر مربع چهار یا پنج گزینه با قیمت مناسب وجود دارد. به طور کلی قیمت ها نسبت به اردیبهشت حداقل ۱۵ درصد کاهش داشته است. قبلاً در منطقه ما هیچکس تخفیف نمی داد، اما پس از کاهش ناگهانی تقاضا، کسانی که نیاز به پول دارند بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت اعلام شده خود تخفیف می دهند. تعداد پرونده ها نیز نسبت به ابتدای سال جاری چهار تا پنج برابر شده است.

این مشاور املاک درباره برآوردهای بازار مسکن در تهران گفت: ممکن است معاملات بعد از اربعین و صفر کمی افزایش یابد. اما بعید است که بازار به رونق کامل برسد. با توجه به ثبات قیمت دلار فعلا همه دست به دست هم داده اند.

بنابراین گزارش و تجربه نشان داده زمانی که بازار مسکن وارد رکود می شود، قیمت ها تثبیت می شود یا گاهی کاهش می یابد. دوره رکود در دهه های اخیر بین ۱۰ تا ۱۲ فصل به طول انجامیده است. البته ممکن است لزوماً بازار با کاهش محسوس قیمت های اسمی مواجه نشود، اما ثبات قیمت مسکن در مقایسه با تورم به معنای کاهش ارزش واقعی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml