داستان باورنکردنی یک دختر; از شکست دادن سرطان تا گلزنی در سه جام جهانی در یک سال

لیندا کایسدو، ستاره تیم ملی زنان کلمبیا، سرطان را شکست داده و اکنون با گلزنی در سه جام جهانی تنها در یک سال، تاریخ ساز شده است.

به گزارش اخبار تایمز، «لیندا کایسدو» ستاره کلمبیایی پس از غلبه بر سرطان در یک سال موفق شد در سه جام جهانی گلزنی کند. ستاره ۱۸ ساله در پیروزی ۲-۰ روز سه شنبه مقابل کره جنوبی. اما این اولین باری نبود که او در جام جهانی گلزنی می کرد، زیرا در ۱۲ ماه گذشته برای کلمبیا در رقابت های زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال گلزنی کرده بود. با این حال، این گل ها بزرگترین پیروزی کایسیدو نیستند. زیرا او در ۱۵ سالگی سرطان تخمدان را شکست داد و این بزرگترین پیروزی او در زندگی بود.

زندگی حرفه ای Caicedo تقریباً به طور کامل به دلیل بیماری از مسیر خارج شد و او مجبور شد تحت درمان ها و جراحی های متعدد قرار گیرد.

کائیسیدو به فیفا گفت: «در آن زمان، به دلیل تمام درمان‌ها و عمل‌هایی که باید انجام می‌دادم، فکر نمی‌کردم بتوانم دوباره به صورت حرفه‌ای بازی کنم. از نظر روحی دوران بسیار سختی در زندگی من بود. من همیشه سپاسگزارم که وقتی خیلی جوان بودم این اتفاق افتاد. توانستم بهبود پیدا کنم، حمایت خانواده ام را هم داشتم و اکنون احساس خوبی دارم. اتفاقی که افتاد باعث شد رشد کنم. از حضور در اینجا احساس قدردانی و خوشحالی می کنم.”

حرفه کائیسیدو از زمان شکست دادن سرطان از قدرت به قوت خود گذشت. او دو بار قهرمان لیگ زنان کلمبیا شد و آمریکا د کالی و دپورتیوو کالی را به موفقیت رساند. کایسیدو همچنین سه بار با کلمبیا نایب قهرمان شد، از جمله در جام جهانی زیر ۱۷ سال و کوپا آمریکا. و با دریافت توپ طلای کوپا آمریکا، امیدوار است داستان الهام بخش کلمبیا خود را به موفقیت برساند.

کائیسیدو سال گذشته در مجله «گل» گفت: «هنوز راه زیادی در پیش دارم. من سابقه ای ندارم، بنابراین می خواهم پیشرفت کنم. من خیلی جوان هستم و مسابقات زیادی در پیش دارم. “امیدوارم مردم مرا به خاطر آن، به خاطر شادی و نحوه زندگیم در فوتبال بشناسند و همیشه می‌خواهم در همه جا اینطور شناخته شوم.”

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml