دانش‌آموزانی که به تقلب روی آوردند و نتیجه تلخی را پشت سر گذاشتند

وزارت آموزش و پرورش برای امنیت امتحانات نهایی خرداد دانش‌آموزان، تلاش کرده است تمام حوزه‌های امتحانی به راکت‌های موبایل‌یاب، دستگاه سیگنال‌یاب و دوربین‌های مدار بسته تجهیز شود.

این روزها برخی دانش‌آموزان متأسفانه تقلب می‌کنند که این تقلب عواقب خوبی ندارد؛ محکوم شدن از امتحان هما ن درس و یا همه دروس از جمله این عواقب است.

تا امروز با ۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خرداد برخورد شده است. این موارد تقلب و تخلف از همراه داشتن جزوه و یادداشت، بی نظمی در جلسه تا همراه داشتن وسایل الکترونیکی است که پرونده تشکیل شده است و با دانش‌آموزان خاطی متناسب با تخلف برخورد شده است.

توضیحات دانش‌آموزی که توسط دستگاه سیگنال‌یاب شناسایی شده است را بخوانید: اینجانب … دانش‌آموز مدرسه شهرستان …که برای شرکت در آزمون فلسفه در حوزه امتحان … شرکت کردم. توانستم موبایل خود را به روش …. داخل کفش گذاشته و وارد حوزه کنم. رأس ساعت ۸ و ربع با گوشی که قبل از ورود مراقبین از کفشم بیرون آوردم از سؤالات عکس گرفتم و ساعت هشت و هفده دقیقه از طریق تلگرام به آیدی … ارسال کردم.

در لحظه عکس گرفتن و ارسال آن به دلیل عدم توجه مراقب توانستم از گوشی خودم استفاده کنم. بعد از ارسال از طریق بازرسی و سیگنال‌یاب گوشی مرا پیدا کردند.

نحوه آشنایی از طریق جست‌وجو بود و در قبالش نه پولی گرفتم و نه پولی دادم. پیام هم در کانال گذاشته شد. کانال انسانی(فلسفه) گذاشته شد و هیچ منفعت شخصی نداشت و جواب هم در گروه گذاشتند. قسمت عمومی ارسال شد و برای بنده ارسال نشد».

دانش‌آموز دیگر در توضیحات بعد از شناسایی توسط دستگاه سیگنال‌یاب نوشته است: «اینجانب … دانش‌آموز مدرسه … یکشنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ گوشی خود را از نظر مراقبان پنهان کرده و وارد کلاس و حوزه امتحان کردم و عکس از صفحه اول برگه برای کانال … ارسال شد در ازای دریافت جزوه فیزیک و سؤالات امتحان فیزیک، این اقدام را انجام دادم.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml