دانشمندان ام‌آی‌تی: ChatGPT زمان موردنیاز برای نوشتن را کاهش و کیفیت نهایی را افزایش می‌دهد

 دانشمندان MIT با انجام یک تحقیق جدید ادعا کرده‌اند که چت‌بات ChatGPT می‌تواند بهره‌وری کارمندان در وظایف نوشتن را افزایش دهد.

دانشمندان MIT در یک مطالعه جدید نشان داده‌اند که دسترسی به چت‌بات  ChatGPT  می‌تواند مدت‌زمانی که کارمندان برای نوشتن نیاز دارند، تا  ۴۰ درصد  کاهش داده و کیفیت خروجی آن‌ها را تا  ۱۸ درصد  افزایش دهد.

«شاکد نوی»، دانشجوی دکترای دپارتمان اقتصاد دانشگاه MIT که همراه با همکار خود این تحقیق را انجام داده است، می‌گوید: «چیزی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم، این است که هوش مصنوعی مولد تأثیر زیادی روی کار کارمندان دفتری دارد». او در ادامه گفت:

«فکر می‌کنم چیزی که مطالعه ما نشان می‌دهد، این است که این نوع فناوری کاربردهای مهمی در کار کارمندان دفتری دارد. هوش مصنوعی یک فناوری مفید است، اما هنوز نمی‌توان گفت که خوب یا بد خواهد بود یا اینکه دقیقاً چگونه می‌تواند باعث سازگاری جامعه شود.»

افزایش بهره‌وری کارمندان با ChatGPT

دانشمندان ام‌آی‌تی: ChatGPT زمان موردنیاز برای نوشتن را کاهش و کیفیت نهایی را افزایش می‌دهد

در این تحقیق به ۴۵۳ بازاریاب تحصیل‌کرده، دانشگاهی، نویسنده، مشاور، تحلیلگر داده، متخصص منابع انسانی و مدیر، دو وظیفه نوشتاری مربوط به شغل خود ارائه شد. سپس متخصصان باتجربه نوشته هر فرد را بدون اینکه بدانند کدام‌یک با کمک ChatGPT نوشته شده است، بررسی کردند.

به گفته آن‌ها، شرکت‌کنندگانی که از ChatGPT استفاده کرده‌اند، وظایف خود را ۱۱ دقیقه سریع‌تر از گروه کنترل به پایان رساندند و میانگین ارزیابی کیفیت کار آن‌ها ۱۸ درصد بیشتر است.

همچنین به گفته محققان، شرکت‌کنندگان که در طول این تحقیق مجبور به استفاده از ChatGPT بوده‌اند، تمایل بیشتری پیدا کردند که برای کارهای واقعی خود نیز از چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI استفاده کنند.

دانشمندان ام‌آی‌تی: ChatGPT زمان موردنیاز برای نوشتن را کاهش و کیفیت نهایی را افزایش می‌دهد

حالا محققان امیدوارند که با بررسی تأثیر ChatGPT، بتوانند تأثیر هوش مصنوعی مولد بر اقتصاد را ارزیابی کنند.

درحالی‌که بسیاری از کارمندان نگران جایگزین‌شدن توسط هوش مصنوعی هستند و شرکت‌های زیادی استفاده از ChatGPT را ممنوع کرده‌اند، این فناوری پتانسیل‌های بسیار زیادی برای تسریع کارها از خود نشان داده است. پیش‌تر در دو مطلب «ChatGPT چه مشاغلی را می‌تواند نابود کند؟» و «۵ مهارتی که با وجود هوش مصنوعی دیگر نیازی به یادگیری آن‌ها ندارید» به مزایا و معایب این فناوری اشاره کرده بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml