ناراضی‌ بودن دبیر از نتایج کشتی / تیلور گربه‌سیاه حسن یزدانی است

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد کشتی ایران در مسابقات جهانی گفت: یک انسان صادق باید توضیح دهد که چرا نتوانستیم یک کشتی گیر بزرگ دنیا را ببریم!

به گزارش اخبار تایمز؛ علیرضا دبیر با بیان اینکه از نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان راضی نیستم، گفت: مرد صادق باید پاسخ دهد که چرا قهرمان بزرگ جهان را نگرفتیم!

اظهارات مهم رئیس فدراسیون کشتی که در برنامه ورزش و مردم به نقل از ایسنا صحبت کرد را می خوانید:

* {درباره عملکرد مربی روسی تیم ملی کشتی آزاد} من در بحث سر و گردن دو نفر را واقعا قبول دارم. یکی اکبر فلاح که سر و گردن را به من یاد داد و یکی هم عیسی حاجیف که واقعاً در این ۲، ۳ ماه کار کرد.

* یکی از انتقادات من آنالیز تیم های ملی کشتی فرنگی است. من همیشه مجبور بودم آنها را وادار کنم که بروند و در اتاق تجزیه و تحلیل بنشینند. چه در کشتی آزاد و چه در کشتی آزاد. در روزهای کشتی همیشه در اردوی تیم ملی فیلم می گرفتم و فیلم حریفان را می دیدم. از آن زمان، آنالیز در کشتی ما شروع شد. اکنون تحلیل حرف اول را در دنیا می زند. کادر فنی و کشتی گیران باید جلوتر از من باشند نه اینکه من جلوتر از آنها بروم و آنها پشت سر من بیایند. این خیلی بد است

ناراضی‌ بودن دبیر از نتایج کشتی / تیلور گربه‌سیاه حسن یزدانی است

* بحث من با کادر فنی تیم ملی جدی است و باید چارچوب ها را مشخص کنیم. من ویدیویی از گواردیولا دیدم و به این نتیجه رسیدم که او کاری را که من انجام دادم انجام داد. یا فرگوسن و مسی هم همینطور. من در دوران قهرمانی و مدیریتم به اینها رسیده ام. باید روی تشک سخت کار کنیم. سالم بودن همراه با سخت کوشی قطعا نتیجه می دهد. میشه این دوتا رو داشت و جواب نداد؟

از نتایج تیم ملی کشتی راضی نیستم

*ما در ۷۰ سال ۸ یا ۹ بار دوم جهان شدیم. صادقانه بگویم، ما باید قهرمان جهان می شدیم. باید بگویم که از نتیجه راضی نیستم. صالحان باید پاسخ دهند که چرا قهرمان بزرگ جهان را نبردیم! رحمان عموزاد را می گویم که قهرمان جهان ما بود و اینطور کشتی گرفت. اگر موضوع عدم آمادگی بدنی بود، زارع هم به نتیجه نمی رسید، اما باید دلایل امثال رحمان عموزاد را بشنوم. امثال رضا اطری با بازیکنان جوانی که هستند خیلی بعید است که به تیم ملی برسند.

* {درباره مدال طلای سنگین وزن آزاد و فرنگی} وقتی میرزازاده در المپیک توکیو شکست خورد، به او گفتم وزنت را افزایش بده. آن زمان ۱۱۷ کیلو بود اما الان ۱۲۸ کیلو است که می تواند این حریفان را بیرون بیاندازد. او نباید چابکی خود را از دست بدهد. او باید یکی دو حرکت به خودش اضافه کند. زارع اگر می خواهد طلای المپیک بگیرد باید دنبال کند.

شکست یزدانی مقابل تیلور

* حسن یکی از استثناهای ایران است. او ۹ مدال دارد که شوخی نیست. یزدانی زحمت می کشد و در چارچوب است. باید بپذیریم که حریف او یک استثنا در جهان است که قهرمانی جهان و المپیک را دارد. هر کدام از ما در دوران قهرمانی یک گربه سیاه داشتیم. از نظر کشتی، حسن بسیار کاملتر از تیلور است، اما نکات منفی حسن تبدیل به نکات مثبت تیلور شده است. مثلاً حسن وقتی از تیلور عقب می افتد ناراحت می شود. در مسابقات امسال به نظر من حکاکی حسن ۴ امتیاز برای او داشت. هرکس نظر خودش را دارد اما حسن فن زد. اگر گل می زدند خیلی فرق می کرد و حسن ۵ بر ۲ جلو می افتاد اما وقتی عقب می افتد اوضاع خیلی فرق می کند. کتفش هم شکسته بود و حسادت می کرد. امیدوارم او واقعاً برای قهرمانی در المپیک وقت بگذارد.

ناراضی‌ بودن دبیر از نتایج کشتی / تیلور گربه‌سیاه حسن یزدانی است

ابطال انتخابات فدراسیون کشتی

* دادگاه عمومی به این موضوع ورود کرد و رای داد. حتما پیگیر کار و اعتراض خواهیم بود. ذهنیت من به گونه ای است که به افراد بی ربط باج نمی دهم اما قطعاً به حکم قوه قضاییه عمل می کنم و از آنها تشکر می کنم. می خواستند بازی را شروع کنند و به اتحادیه جهانی بکشانند اما حواس ما هم متمرکز است و اجازه ندادیم. سه انتخابات با همین قانون اساسی برگزار شد و من و دوستانشان در دوره قبل با همین قانون اساسی انتخاب شدیم. همه این دوستان یک رای هم نداشتند و هیچ کدام در مجلس نبودند. هرکس در مجلس نبود حق اعتراض ندارد. اگر صبح دعوت به انتخابات کنند و بگویند نه، دستشان را می بوسم و می گویم خدا رحمتت کند. من آنچه وظیفه ام است انجام می دهم. این اساسنامه شش، هفت سال است که مرجع تصمیم گیری فدراسیون کشتی است و اگر اینطور باشد همه چیز اشتباه بوده است.

* {درباره بازی های آسیایی هانگزو} در سال ۲۰۰۲ از همین بازی های آسیایی و جهانی ضربه خوردم و فقط نگران این موضوع بودم. به همین دلیل از رفتن تیم اصلی راضی نبودم اما تنها به دلیل بهبود عملکرد کاروان ایران موافقت کردم. با هفت هشت روز تمرین بعد از مسابقات جهانی، پنج مدال طلا عملکرد بدی نبود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک راضی بودند اما من راضی نبودم چون جاه طلب هستم. از مسابقات جهانی وزنه برداری تا بازی های آسیایی یک ماه بود، اما از مسابقات جهانی تا بازی های آسیایی فقط شش، هفت روز فرصت داشتیم.

* یک بار در سال ۲۰۰۸ یا ۲۰۱۲ گفتم هند دارد دنیا را به خصوص در کشتی می گیرد و همه به من خندیدند. اقتصاد با ورزش، هنر و فرهنگ رابطه مستقیم دارد. در بازی های آسیایی بعدی ژاپن قطعا هند سوم خواهد شد و چهار سال بعد جای ژاپن را خواهد گرفت. اگر خودمان را جمع نکرده بودیم، او ما را در کشتی می گرفت. مجلس و دولت باید به این دیدگاه بیایند. نوع نگاه ما به جهان بسیار مهم است. امیدوارم بفهمند ورزش مهم است که نگویند بودجه ورزش ۳۰ درصد افزایش یافته است. اگر اعزام ها کمتر باشد ضررهای ما در بازی های آسیایی و المپیک خواهد بود. یک دیدگاه، دیدگاه بالایی است که بفهمند و در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم یک دیدگاه وجود دارد.

* ما ۵۳، ۵۴ رئیس فدراسیون داریم که خیلی از آنها سرشان شلوغ است، این مدال را می گیریم و آن مدال را می گیریم. صالحی امیری تفاهم داشت و به او گفتم تو توکیو می فهمی. باخت را در هر سالن و برافراشتن پرچم در سالن کشتی دیدند. اگر رشته های تیراندازی و دو و میدانی مدال بگیرند، باری از دوش برخی رشته ها برداشته می شود. کیومرث هاشمی خیلی به حق است و در دیدار با بچه ها گفت اصلا مدال نگیرید و بار را به دوش کشید. بعضی جاها اگر پول کم باشد مردم ناراحت نمی شوند، بلکه از نحوه توزیع پول ناراحت هستند. آنهایی که خودرو ندارند تکلیف یارانه خودروشان چه می شود؟ اگر کشتی هم مدال می گیرد باید در بودجه ببینند. خدا را شکر دیدگاه کیومرث هاشمی و کمیته ملی المپیک متفاوت است.

پوست مدیرانی که نتیجه نگرفتند را بِکنید

* باید پوست روسای فدراسیون هایی که نتیجه نگرفتند. اگر نتیجه نگرفتم باید جواب بدهم. به من می گویند چرا از جمهوری اسلامی انتقاد نمی کنم! در ضمن چون دوستش دارم نقد هم می کنم. جمهوری اسلامی باید مدیرانی را که بدون حضور کار نمی کنند پاسخگو باشد. یکی از سران هیئت های ما دزد بود و من او را بردم. البته او تمام تلاشش را می کند تا من را شکست دهد. حتما پول میدم ولی مطمئن باش اونایی که میفهمن متوجه میشن.

تغییر پژمان درستکار؟

*هر امکانی وجود دارد. در این مدت با قهرمانان بزرگ زیادی نشستم و ایرادهای زیادی از جمله عیوب خودم پیدا کردم. ببینیم برای تیم امیدها چه می شود. تا به امروز آلبانی به دلیل مشکلات سیاسی ویزا صادر نکرده است. بعد از مسابقات امیدهای جهان با سرمربیان آزاد و فرنگی جلسه خواهم داشت. از نظر نتیجه همیشه فکر می کردم در ورزش نمی توان نتیجه را کتمان کرد. ما تیم های نهم و یازدهم جهان را تحویل گرفتیم و دوم شدیم اما دوستان دومی جهان را باخت می دانند. ما تنها تیمی هستیم که در چهار رده سنی قهرمان جهان شد و در مسابقات آزاد و فرنگی مقام اول بازی های آسیایی را کسب کردیم. در بزرگسالان در هر دو رده دوم جهان بودیم. پیشرفت فدراسیون کشتی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و باید خودمان را بسنجیم. قبول دارم نسبت به جام جهانی نروژ و پارسال نتیجه بدی گرفتیم و باید بررسی کنیم. من قبول ندارم که هر چیزی تصادفی باشد. تصادف تصادفی نیست و یک نفر مقصر حادثه است. پنج ثانیه آخر کشتی کار یکساله است و با کادر فنی کار می کنم.

* نمی توانیم همه مشکلات را به کادر فنی نسبت دهیم. من خودم درگیر هستم اما درصدی دارد. وقتی کشتی گیر ایستادن بلد نیست یا وقتی چنگ می زند، بلد نیست بعد از ۱۹ یا ۲۰ سالگی فرود بیاید و امتیاز بگیرد، این ضعف اصلاح نمی شود. الان نوجوانان ما همه سرشان شلوغ است و من فردا به تمرین نوجوانان می روم و کار می کنیم. آمریکایی ها هم یاد گرفتند از کشتی ما حمله کنند. مشکلات بدنی برای یکی دو نفر از کشتی گیران ما اعمال شد. ترس را در یکی، دو نفرشان دیدم که حتی آب دهانشان را قورت نمی دادند.

در همین ارتباط: آقای دبیر! شما یک قهرمان ورزشی و رئیس فدراسیون کشتی هستید؛ از توجیه و فرافکنی دست بردارید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml