درخواست قالیباف برای برخورد با سایپا | سخنگوی وزارت صمت: مردم گروگان خودروسازان نیستند

خبر منتشر شده مدیر روابط عمومی شورای رقابت مبنی بر تعیین قیمت جدید و افزایش قیمت محصولات در کارخانجات خودروسازی داخلی باعث شد تا ایران خودرو و سایپا قبل از اعلام قیمت جدید از سوی شرکت خودروسازی، اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کنند. 

به گزارش اخبار تایمز؛ گروه صنعتی ایران خودرو همزمان با فراخوان پژو پارس قیمت این سدان اقتصادی را افزایش داد. در دعوتنامه های جدید پژو پارس (XU7 Plus) قیمت این خودرو ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان است. قیمت قبلی پژو پارس تحویل درب کارخانه ۲۶۰,۲۱۴,۰۰۰ تومان بود. البته ایران خودرو اعلام کرد که این افزایش قیمت طبق مصوبه شورای رقابت صورت گرفته است.

روی دیگر سکه، شرکت سایپا به عنوان دومین خودروساز داخلی، ساینا اس و حالا کوییک و شاهین… را با افزایش قیمت درب کارخانه اعلام کرد تا با افزایش قیمت محصولات خود همگام شود. سایپا قیمت جدید ساینا اس را با در نظر گرفتن حدود ۶ میلیون افزایش قیمت برای این سدان اقتصادی حدود ۲۵۵ میلیون اعلام کرد. قیمت درب کارخانه قدیمی این محصول ۲۴۸۶۹۴۰۰۰ تومان بوده است.

امید قالیباف سخنگوی وزارت ایمنی در پیامی در صفحه آنلاین خود از عملکرد گروه خودروسازی سایپا انتقاد کرد و نوشت: سایپا عمداً تحویل خودروهای شاهین به مشتریان را به تعویق انداخته است که این اقدام با انگیزه تغییر قیمت انجام شده است. در آینده می تواند باعث بی ثباتی بازار شود قیمت شاهین دستی تغییر نمی کند مردم گروگان خودروسازان نیستند باید نهادهای مسئول وارد شوند.

درخواست قالیباف برای برخورد با سایپا | سخنگوی وزارت صمت: مردم گروگان خودروسازان نیستند

من باید بگویم؛ شرکت خودروسازی سایپا هنوز قیمت برخی از اقلام ثبتی محصولات خود را که متقاضیان برای ثبت نام اقدام کرده اند، اعلام نکرده است. حتی بسیاری از گلایه ها و اخبار حاکی از آن است که خودروهای ثبت نامی شاهین با وجود گذشتن موعد تحویل همچنان بلاتکلیف هستند و مشتریان منتظر اعلام دریافت خودروی شاهین از درب کارخانه سایپا هستند.

سوال اینجاست که آیا این افزایش قیمت کارخانه به نفع مصرف کننده است یا تعدیل قیمت بازار؟ آیا این نهاد مسئول نیست که توانایی مقابله با افزایش های کمرشکن در سال کنترل تورم را داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml