درخواست کی روش از فدراسیون فوتبال: به این جوان ایرانی تابعیت قطری بدهید!

زمانی که کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران بود چند بازیکن به اصطلاح دورگه را به تیم کشورمان آورد.

به گزارش اخبار تایمز؛ زمانی که کی روش برای اولین بار دژاگه را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرد، برخی از هواداران ایرانی از این اقدام سرمربی پرتغالی تیم ملی عصبانی شدند. دژاکه در اولین بازی بین المللی خود برای ایران در فوریه ۲۰۱۲ در پیروزی ایران مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ دو گل به ثمر رساند و منتقدانش را ساکت کرد.

رضا گوچان نژاد که متولد مشهد و بزرگ شده هلند است، در پاییز همان سال بعد از دژاگه به تیم ملی ایران دعوت شد و هر دو در جام جهانی ۲۰۱۴ برای ایران بازی کردند. قوچان نژاد در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل کره جنوبی یکی از به یاد ماندنی ترین گل های تاریخ فوتبال ایران را به ثمر رساند تا تیم ایران به جام جهانی برزیل صعود کند.

یک سال بعد (۲۰۱۳) وقتی بیت آشور دید که کلینزمن دیگر به تیم ملی آمریکا دعوت نمی شود، پس از دعوت نمازی برای دومین بار در تیم ملی ایران، تصمیم گرفت شانس خود را با ایران امتحان کند. . در حالی که اولویت استیون بازی در تیم ملی آمریکا بود، بیت آشور پس از دعوت به تیم ملی ایران گفت زمانی که در دانشگاه سن خوزه دانشجو بوده آرزوی بازی در تیم ایران، زادگاه خانواده اش را داشته است.

سامان قدوس نیز توسط کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد و …

در همین رابطه شنیدیم که کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی قطر (مدافع قهرمانی جام ملت های آسیا) قصد دارد همان تجربه تیم ملی ایران را در این کشور همسایه تکرار کند. سرمربی سرشناس پرتغالی دست روی چند بازیکن از جمله محمدامین حزباوی، مدافع جوان و ایرانی السد قطر گذاشته است. علیرضا منصوریان برای اولین بار ماجرای پیشنهاد شهروندی قطری توسط قطری ها به جوانان مستعد کشورمان را فاش کرد اما شاید هیچکس آن را جدی نگرفت. البته امیرقلانوی از حزباوی دعوت کرد اما او را در مسابقات رسمی به میدان نبرد.

حالا گفته می شود که قطری ها قصد دارند با پیشنهادی وسوسه انگیز، حزباوی را شهروند کشورشان کنند. هرچند این مدافع خوزستانی یکی دو بار چنین موضوعی را تکذیب کرده است، اما بدیهی است که این بار موضوع جدیتر از گذشته شده است. کارلوس کی روش از فدراسیون فوتبال قطر خواسته تا به این مدافع جوان ایرانی تابعیت قطری بدهد تا از او در جام ملت های آسیا استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml