در شرکت هرمی دهه هشتادی‌های تهران چه می گذشت؟

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۲۰ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در تهران دستگیر شدند.

به گزارش اخبار تایمز؛ ردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه دستگیری این افراد در جمع خبرنگاران گفت: ۱۳ آذرماه سال جاری خبری مبنی بر ناپدید شدن جوان ۲۰ ساله منتشر شد. جوان به پلیس آگاهی معرفی شد و در پی آن رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. در اولین اقدام از خانواده این فرد برای حضور در مقر پلیس دعوت شد و آنها به کارآگاهان گفتند که پسرشان چندی پیش به آنها مراجعه کرده و اعلام کردند که به دلیل مشکلات مالی به پول نیاز دارد و به همین دلیل وارد یک با خانواده اش دعوا می کند اما پس از دریافت این پول خبری از او نیست.

وی با بیان اینکه کارآگاهان به فعالیت این فرد در شرکت های هرمی مشکوک شدند، گفت: کارآگاهان با توجه به اظهارات خانواده فقدانی تحقیقات میدانی و اطلاعاتی گسترده ای را آغاز و موفق به دستیابی به سرنخ هایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: تحقیقات ادامه پیدا کرد و سرانجام پس از چند روز ماموران موفق شدند تا محل حضور و در واقع اختفاء این جوان ۲۰ ساله را پیدا کنند. در ادامه نیز با توجه به حساسیت موضوع و احتمال گروگانگیری، طی یک عملیات عافلگیرانه جوان گمشده را شناسایی کرده و متوجه شدند که یک تیم ۲۰ نفره با میانگین سنی حدود ۲۰ سال مشغول فعالیت در یک شرکت هرمی شده‌اند و با توجه به مقررات این شرکت اجازه خروج از مخفیگاه خود را ندارند. عمده افراد این شرکت متولد دهه هشتاد بودند.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه تمامی اعضای این شرکت هرمی در مخفیگاهشان دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند، گفت: با انتقال متهمان به مقر انتظامی آنان تحت بازجویی قرار گرفته و با توجه به شواهد و قرائن موجود صراحتا به اعمال مجرمانه خود معترف شده و گفتند که به دلیل مشکلات مالی و نبود کار به این کار روی آورده‌اند و تصور می‌کردند که در مدت زمان کوتاهی ثروتمند خواهندشد.

وی درباره شیوه و شگرد کار این شرکت هرمی نیز گفت: این افراد معترف شدند که ابتدا از طریق درج آگهی در سایت‌های خرید و فروش یا از طریق دوستان و آشنایان به صورت دوستانه در جذب اعضا پیش رفته و پس از جلب اعتماد آنان و دادن وعده های پوشالی آنان را در این مسیر کشانده و از آنان سوءاستفاده می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه یک جوان فقدانی نیز جزو اعضای این شرکت هرمی بود، گفت: برای متهم دستگیر شده پرونده تشکیل و برای ادامه رسیدگی به جنایت به دادسرا اعزام شدند. همچنین تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر همدستان و اعضای این شرکت هرمی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml