دسترسی به شبکه های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال محدود است

دولت بریتانیا در نظر دارد استفاده از شبکه های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال محدود کند. پلتفرم های متخلف جریمه خواهند شد.
به گزارش اخبار تایمز؛ ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در نظر دارد دسترسی نوجوانان زیر ۱۶ سال به شبکه های اجتماعی را محدود کند.
دولت در حال بررسی اقدامات بیشتر برای الزام پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای محافظت از کودکان در برابر محتوای مضر است، علی رغم اجرای قانون ایمنی آنلاین. در غیر این صورت تا ۱۰ درصد از درآمد خود جریمه خواهند شد.
بیبان کیدرون، فعال آنلاین ایمنی کودکان گفت: “اکثریت قریب به اتفاق رسانه های اجتماعی به گونه ای طراحی شده اند که اعتیاد آور باشند و سبک زندگی غیر واقعی را به تصویر می کشند.”
معاون سخنگوی نخست وزیر بریتانیا در مورد این پیشنهادات خاص اظهار نظری نکرد، اما به خبرنگاران گفت: “ما توجه زیادی به ایمن نگه داشتن کودکان در فضای آنلاین داریم.”
از زمانی که متا تصمیم گرفت پیام های رمزگذاری شده را معرفی کند، آژانس جرایم ملی انگلیس به والدین در مورد خطرات استفاده از فیس بوک هشدار داده است. این حرکت به این معنی است که متا دیگر آنچه را که کاربرانش با یکدیگر به اشتراک می گذارند، نخواهد دید.

بریتانیا در اکتبر سال جاری (مهر و آبان) قانونی را با مضمون ایمنی آنلاین، برای وادار کردن شرکت‌های بزرگ فناوری به رعایت مواردی که روی سلامت روان افراد به‌خصوص کودکان تأثیر می‌گذارند، وضع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml