دستور جدید رئیسی درباره کالاهای قاچاق موجود در بازار

رئیس جمهور عدم برخورد جدی با قاچاق کالا را تضعیف حاکمیت دانست.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز؛ جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عصر امروز سه شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

رئیس جمهور در این دیدار، قاچاق کالا را خنجر بر پیکر تولید عنوان کرد و مبارزه با قاچاق کالا را ضروری دانست و گفت: محور اقتصاد مقاومت در برابر تولید است و همه باید با قاچاق تلاش و مبارزه کنند. در راستای رونق که مستلزم ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است. کالا را وظیفه خود بدانند.

رئیسی با تاکید بر لزوم شناسایی و برخورد با قاچاق سازمان یافته و قاچاقچیان عمده، انجام این وظیفه مهم را همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های اطلاعاتی و فراجا دانست و گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید به گونه ای انجام شود که مردم شاهد حضور کالای قاچاق در بازار نباشیم. .

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کالاهای غواصی و دریانوردی پس از تصویب در شورای اسلامی در مرحله تصویب شورای نگهبان است، ضمن توصیه مسئولان به تعامل با ملوانان برای تعیین ضوابط ساماندهی واردات کالاهای غواصی و دریانوردی و اطلاع رسانی به ملوانان تاکید و وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به تعیین کالاهای مجاز در این زمینه، تعیین تعرفه و اطلاع رسانی به ملوانان کرد.

رئیسی عدم برخورد جدی با قاچاق کالا را تضعیف حاکمیت دانست و تاکید کرد: نتایج هماهنگی ها، پیگیری ها و اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط این ستاد و سایر نهادهای ذیربط باید انجام شود. به طور عینی در جامعه قابل مشاهده باشد. .

در این جلسه که با حضور وزرا و مدیران مرتبط با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، ۵ مصوبه از جمله «سازوکار ارزش گذاری کالاهای موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» به تصویب رسید. توقیف خودروهای عمومی حامل مسافر در جرائم و تخلفات تبصره ۶ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «تعیین ارزش کالاهای ممنوعه»، «دستورالعمل سامانه قاچاق کالا و ارز» ” و “برنامه های اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۲ شامل ۱۱۴ راهکار. ۵۹ اقدام اساسی و ۱۷۸ برنامه اجرایی” به تصویب اعضا رسید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml