دستگاه جوشکاری چگونه کار می کند؟

در این مقاله به طور کلی در مورد این که دستگاه جوش چگونه کار می کند، صحبت کردیم. علاوه بر این انجام مراحل فرایند جوشکاری را مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما هم قصد خرید دستگاه جوش را دارید، می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین فروش ما در تماس باشید

انقلاب صنعتی باعث شد تا ماشین‌آلات و ابزارها جایگزین انسان شوند و کارها با استفاده از انسان‌های کمتری به نتیجه برسند. همچنین استفاده از این ابزارآلات باعث شد تا روند انجام کارها بسیار سریع‌تر شود. سرعت بالای انجام کارها در روند تولید، تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه‌ نهایی داشت.

در صنعت جوشکاری نیز تهولات فراوانی رخ داده است و تجهیزات و تکنولوژی های جدید به صنعت جوشکاری اضافه شده است. دستگاه جوشکاری فرونیوس شامل تمامی تکنولوژی های جدید از جمله دستگاه های جوشکاری رباتیک می باشد که بدون دخالت دست فرآیند جوشکاری را انجام می دهد. همچنین انجام کارها بدون دخالت دست و استفاده از نیروی انسانی کمتر باعث شد تا میزان خطای کارها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

به همین دلیل برخی از تولید کنندگان تمرکز خود را برای گسترش و به روز کردن ابزارآلات مختلف گذاشتند. به طوری که امروزه کمتر کاری در صنایع مختلف وجود دارد که ابزارها و ماشین‌آلات صنعتی از پس آن بر نیایند. یکی از مهم‌ترین ابزارآلات صنعتی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه جوش است. به جرات می‌توان گفت که بدون استفاده از دستگاه جوش اکثر صنایع مختل شده و به نتیجه نمی‌رسند. ما امروز در این مقاله قصد داریم تا این ابزار مهم صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم و به شما عزیزان بگوییم که دستگاه جوشکاری چگونه کار می کند. اگر شما هم صاحب صنعتی هستید یا علاقه به انجام کارهای صنعتی دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه جوشکاری

دستگاه جوش دستگاهی صنعتی است که با استفاده از برق کار می‌کند. این دستگاه جزو مهم‌ترین ابزارآلات صنعتی می‌باشد. با استفاده از این دستگاه می‌توان قطعات انواع مصالح‌ و ابزارآلات فلزی را به یکدیگر جوش داد. به فرض مثال اگر به درب و پنجره آهنی خانه‌تان دقت کرده باشید، متوجه اتصالات آن خواهید شد. چیزی که باعث وصل شدن قطعات آهنی درب منزل شما به یکدیگر شده، اتصالی است که با کمک دستگاه جوش ایجاد می‌شود.

در فرآیند جوش دادن فلزات و مصالح، دستگاه جوشکاری جریان الکتریسیته را به الکترود انتقال می‌دهد. الکترود که به شکل یک میله‌ی فلزی است عموما از موادی مثل آهک، اکسید سدیم، سلولز، خاک رس و… تولید می‌شود. الکترودها بین اتصالات فلزی قرار می‌گیرند و با ذوب شدن فضاهای خالی بین فلزات را پر می‌کنند. بعد از این که نقطه‌ی جوش داده شده سرد شود، می‌بینید که یک اتصال بسیار قوی به وجود آمده است.

دستگاه جوشکاری فرونیوس

مراحل کار با دستگاه جوشکاری

دستگاه جوش انواع مختلفی دارد اما بیشترین نوع جوش که کاربرد فراوانی دارد، جوشکاری با الکترود است. در این روش جوشکاری دستگاه گرما را به میله‌ای فلزی که الکترود نامیده می‌شود انتقال می‌دهد و عمل جوشکاری انجام می‌شود. در ادامه مراحل مختلف استفاده از دستگاه جوشکاری و اینکه دستگاه جوشکاری چگونه کار میکند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مراحل مختلف استفاده از دستگاه جوش عبارت است از:

  • روشن کردن دستگاه و تنظیمات اولیه برای شروع جوشکاری

ابتدا باید دستگاه جوش را روشن کنیم. بعد از آن بسته به نوع جوشکاری و الکترود مورد استفاده برای جوش، باید آمپر خروجی و دیگر ولوم‌های موجود را تنظیم کنید. تنظیمات اولیه روی نتیجه نهایی تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • اتصال کابل و الکترود

بعد از این‌ که دستگاه را روشن کردیم و تنظیمات اولیه انجام شد، کابل‌هایی مانند کابل انبر جوش و انبر اتصال را به دستگاه جوش و فلز وصل می‌کنیم. اتصال این کابل‌ها باعث ایجاد قوس الکتریکی در نتیجه اتصال بین دو فلز می‌شودبعد از اتصال کابل‌ها باید الکترود را نیز به دستگاه وصل کنید. توجه داشته باشید که الکترودها انواع مختلفی دارند. شما باید الکترود مورد نیاز خودتان را بسته به آمپر خروجی دستگاه و ضخامت فلز انتخاب کنیددر انتخاب الکترود بسیار دقت کنید چون انتخاب الکترود اشتباه باعث ایجاد اختلال در روند جوشکاری می‌شود.

  • ایجاد قوس الکتریکی حین جوشکاری

برای این که فرایند جوشکاری با ذوب شدن الکترود و اتصال فلزات به همدیگر تکمیل شود، باید یک قوس الکتریکی بین فلز و الکترود ایجاد شود. برای ایجاد چنین حالتی الکترود از فلز به میزان ۲ تا ۴ میلی‌متر فاصله گرفته و قوس مورد نظر ایجاد می‌شود.

وجود اکسیژن و دیگر گازهای موجود در هوا باعث بروز اختلال در کیفیت و تمیزی نتیجه فرایند جوشکاری می‌شوند. حال این سوال مطرح می‌شود که برای حل این مشکل چه راهکاری وجود دارد؟ برای رفع چنین مشکلاتی با توجه به نوع دستگاه جوش از گازهای هلیوم، آرگان و دی اکسید کربن استفاده می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله به طور کلی در مورد این که دستگاه جوش چگونه کار می کند، صحبت کردیم. علاوه بر این انجام مراحل فرایند جوشکاری را مورد بررسی قرار دادیماگر شما هم قصد خرید دستگاه جوش را دارید، می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین فروش ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml