دستگاه کیسه پرکن چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه کیسه پرکن چیست و چه کاربردی دارد؟ دنیای امروزی سرشار از انواع دستگاههای کاربردی و البته پیشرفته در زمینه های متنوع است که هر کدام توانسته اند به نوعی به بشر در رشد و پیشرفت کمک شایانی کنند.

در این بین صنعت بسته بندی و دستگاههای وابسته نیز از این پیشرفت مستثنی نیستند و هر روز شاهد طراحی و تولید دستگاههای پیشرفته ای هستیم که هر کدام از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار هستند و میتوانند جهت بسته بندی هر نوع محصولی با سرعت و دقت بالا مورد استفاده قرار بگیرند. در این بین دستگاه کیسه پرکن نیز یکی از انواع دستگاههای بسته بندی محسوب میشود که میتواند برای بسته بندی محصولات در کیسه و کارتن و در وزن های بالا مورد استفاده قرار بگیرد. در این مطلب تلاش میکنیم تا دستگاههای بسته بندی کیسه پرکن را به شما معرفی کنیم و به کاربردهای آن ها اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه کیسه پرکن چیست؟

دستگاه کیسه پرکن در حقیقت نوع خاصی از دستگاههای بسته بندی نیمه اتوماتیک و در برخی مواقع آنالوگ هستند که میتوانند برای بسته بندی و پرکردن کیسه و کارتن از آن ها استفاده کرد. این نوع دستگاهها با استفاده از طراحی خاص خود برای بسته بندی محصولات در وزن ها و در حجم های بالا طراحی شده اند به شکلی که بتوانند محصولات گرانولی و پودری را با دقت و سرعت مناسب در داخل کارتن و یا کیسه ها بسته بندی کنند. دستگاه کیسه پرکن میتواند محصولات را در وزن های ۱ تا ۵۰ کیلوگرم بسته بندی کند و سپس با استفاده از دستگاه دوخت اقدام به بستن درب کیسه ها کند. به دلیل بالا بودن وزن و حجم بسته ها امکان دوخت تمام اتوماتیک در این نوع دستگاهها وجود ندارد و عملیات دوخت میبایست به کمک اپراتور صورت بگیرد.

انواع دستگاه کیسه پرکن

دستگاههای کیسه پرکن در دو نوع دستگاه کیسه پرکن تک توزین و دستگاه کیسه پرکن دو توزین ارائه میشوند. هر چه میزان توزین ها در دستگاههای کیسه پرکن افزایش پیدا کند به همین منوال سرعت بسته بندی و پر کردن بسته ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. دستگاههای بسته بندی تک توزین یا همان دستگاههای بسته بندی آنالوگ بصورت نیمه اتوماتیک هستند و برای بسته بندی نیازمند استفاده از یک اپراتور برای بسته بندی هستند. اپراتور میبایست با استفاده از پدال تعبیه شده جهت پر کردن کیسه ها در وزن های از پیش تعیین شده اقدام کند و سپس کیسه ها را جهت دوخت در دستگاه مربوطه قرار دهد. این عملیات بسته به سرعت اپراتور و وزن بسته ها و البته نوع محصول میتواند در هر دقیقه بین ۳ تا ۸ بسته را آماده کند.

کاربرد دستگاه کیسه پرکن در صنایع

دستگاه کیسه پرکن کاربردهای فراوانی در صنایع دارد. این نوع دستگاه معمولا در صنایع غذایی در بخش هایی نظیر بسته بندی برنج، غلات، حبوبات، شکر و… کاربرد دارد. در صنایع شیمیایی و کشاورزی در مواردی نظیر بسته بندی پودرهای شیمیایی، خاک گلدان و… کاربرد دارد و میتواند برای بسته بندی هر نوع محصول گرانولی و پودری مورد استفاده قرار بگیرد. کار با دستگاه کیسه پرکن بسیار ساده است و اپراتور با کمی آموزش میتواند پروسه بسته بندی و پر کردن بسته ها و کیسه را یاد بگیرد. دستگاه های کیسه پرکن فاقد PLC در نوع تک توزین هستند.

مزایای دستگاههای کیسه پرکن

اگر بخواهیم از مزایای اصلی کیسه پرکن ها بگوییم باید عرض کنیم که این نوع دستگاهها از سادگی خاصی برخوردار هستند و هر اپراتوری میتواند با کمی آموزش روش استفاده از دستگاه را بیاموزد. در کنار اینها هزینه نگهداری دستگاه های کیسه پرکن بسیار کم است و نیازمند سرویس های دوره ای پر هزینه نیستند و میتوان به راحتی آن ها را سرویس و نگهداری کرد. از مزیتهای دیگر این نوع دستگاهها قیمت پایین آن ها به نسبت دستگاههای بسته بندی اتوماتیک است که باعث میشود در خیلی از موارد تولید کننده به استفاده از این نوع دستگاههای بسته بندی روی بیاورد. از نکات مثبت دیگر در این نوع دستگاهها وزن کم و البته قابلیت جابجایی آن ها است که میتوان به راحتی آنها را حمل و از نقطه ای به نقطه دیگر برد. مزیت دیگر این نوع دستگاه، کاربردهای فراوان آن است که میتواند برای محصولات بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد.

روش کار با دستگاه کیسه پرکن

روش کار با دستگاه کیسه پرکن بسیار ساده است. برای شروع ابتدا میبایست دستگاه توسط نصاب به برق متصل و سپس برای اولین بار تنظیمات لازم انجام بگیرد. در مرحله بعدی میبایست مخزن دستگاه با استفاده از محصول پر شود. برای اینکه بتوان همیشه مخزن دستگاه را پر نگه داشت میبایست از یک بالابر استفاده کرد تا محصول بصورت مستمر داخل مخزن دستگاه ریخته شود. در مرحله بعدی میبایست کیسه ها در قسمت پرکن دستگاه قرار بگیرند تا با فشردن پدال و یا دکمه مربوطه عملیات بسته بندی و پرکردن محصول انجام بگیرد.

در برخی مدل های این نوع کیسه پرکن ها برای بسته بندی کارتن و پر کردن آن ها از یک نوار نقاله استفاده میشود. کارتن ها بر روی نوار قرار میگیرند و سپس با استفاده از سیستم اتوماتیک و چشمی مربوطه کارتن ها به ترتیب زیر پرکن قرار میگیرند و با محصول مورد نظر پر میشوند. این نوع دستگاهها در رده انواع دستگاههای کیسه پرکن پیشرفته تری هستند که در بازار موجود میباشند. بعد از پرکردن کارتن و یا کیسه ها میبایست عملیات دوخت انجام بگیرد که توسط اپراتور و دستگاه دوخت مربوطه انجام میگیرد.

راهنمای خرید دستگاه کیسه پرکن

برای خرید دستگاههای صنعتی و به خصوص دستگاههای حوزه بسته بندی ابتدا میبایست نیازسنجی به عمل آورد و نوع محصول و میزان تولید یا همان ظرفیت تولید و عرضه را مشخص نمود و سپس اقدام به خرید دستگاه کرد. بعد از برآورد میزان تولید و مشخص نمودن نوع محصول و با بررسی بازار از طریق روش های سنتی و البته مدرن نظیر فضای مجازی میتوان اقدام به خرید دستگاه کیسه پرکن کرد. پیشنهاد ما خرید دستگاه از شرکت های بزرگی نظیر البرز ماشین کرج میباشد. وب سایت فروشگاهی این شرکت با نام بامک قابلیت مشاهده، بررسی و در صورت نیاز خرید دستگاه را فراهم کرده و میتوانید برای مشاوره بیشتر با مشاوران تیم فروش در ارتباط باشید.

هنگام خرید دستگاه کیسه پرکن میبایست به نکاتی نظیر گارانتی، خدمات پس از فروش، کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه و نیز سادگی و هزینه نگهداری پایین آن دقت کنید تا بتوانید دستگاهی را خریداری کنید که از کیفیت بالا و هزینه نگهداری پایین برخوردار باشد. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه کافی در زمینه دستگاههای بسته بندی به خصوص کیسه پرکن ها، تجربیات و نظرات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml