دلار اوج گرفت؛ طلا زمین خورد

با افزایش بازده دلار و اوراق خزانه آمریکا، قیمت جهانی طلا امروز (پنجشنبه) به پایین ترین حد در پنج ماه گذشته رسید.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت طلا تا ساعت ۹:۳۴ صبح به وقت شرقی با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۹۱ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۸۹۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

دقایقی از نشست جولای فدرال رزرو نشان داد که اکثر سیاست گذاران همچنان مبارزه با تورم را در اولویت قرار می دهند، در حالی که «بعضی از شرکت کنندگان» به ریسک اقتصادی افزایش بیش از حد نرخ ها اشاره کردند.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین حد در ۱۰ ماه گذشته رسید و دلار را به بالاترین سطح خود از اواسط ژوئن رساند و سرمایه گذاران را از طلای بدون بهره دور کرد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس، گفت: در حالی که صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) شاهد تقویت بیشتر دلار آمریکا و بازدهی برای تاثیرگذاری بر طلا بود، نشانه هایی از ثبات قیمت لحظه ای طلا وجود دارد. من فکر می کنم که با بازدهی ایالات متحده و شاخص دلار در نوسان کلیدی به نقطه عطف بالقوه نزدیک می شویم.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت که طلا با شکستن دو حمایت کلیدی ممکن است تا ۱۸۷۹ دلار در هر اونس کاهش یابد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۲.۴۶ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۸۵.۱۵ دلار رسید که پایین ترین سطح از اکتبر است. پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۲۱۳.۹۴ دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml