دلار و طلا محتاط شدند/ چرا بیت کوین متوقف نمی شود؟

اکوایران: در حالی که شاخص دلار و اونس طلای جهانی محتاطانه شده اند، معامله گران بیت کوین آشکارا به سمت مقاومت ها حرکت می کنند.

به گزارش اخبار تایمز، شاخص دلار محتاط شد و اندکی عقب نشینی کرد. پیش از اعلام شاخص PCE آمریکا برای ماه فوریه، معامله گران دلار محتاطانه عمل کردند.

هفته گذشته کاهش نرخ بهره بانک ملی سوئیس باعث تقویت شاخص دلار شد، اما با بازگشایی بازارهای جهانی در هفته جاری، معامله گران پیش از اعلام «نرخ تورم مصرف کننده» کارکنان محتاطانه عمل کردند.

نظرات مقامات ارشد فدرال رزرو جروم پاول و مری دالی در پایان هفته منتشر خواهد شد که احتیاط را در میان معامله گران دلار افزایش داده است. از سوی دیگر، تحلیلگران احتمال بیشتری دارند که نرخ بهره برای مدت طولانی تری در محدوده های بالا باقی بماند، بنابراین شاخص دلار افت زیادی را تجربه نکرده و نزدیک به مقاومت خود معامله می شود. شاخص دلار در محدوده ۱۰۴.۲۷ قرار دارد.

طلا در انتظار اعلام تورم

معامله گران طلا نیز در آستانه اعلام شاخص PCE محتاط تر شده اند. انتظار می رود این گزارش به طور گسترده بر چشم انداز فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره تأثیر بگذارد. اگر تورم اعلام شده این احتمال را تقویت کند که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد، انتظار می رود طلا در کوتاه مدت کمتر از مقاومت باشد. هر نشانه ای مبنی بر اینکه نرخ بهره برای مدت طولانی تری در محدوده بالا باقی بماند، خوش بینی طلا را در کوتاه مدت کاهش می دهد و می تواند بر بازار جهانی فلزات تأثیر منفی بگذارد.

طلا پس از رسیدن به بالاترین قیمت بالای محدوده ۲۲۰۰ دلاری، به انتهای محدوده ۲۲۲۰ دلاری سقوط کرد. هر اونس طلا حدود ۲۱۸۷ دلار است.

سیگنال روسیه به بازار نفت

در حالی که انتظارات در بازار نفت هفته گذشته کاهشی بود، قیمت نفت در این هفته افزایش یافت و روز سه شنبه از ۸۲ دلار گذشت. روسیه در ماه فوریه ۹.۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد، اما دولت روسیه به شرکت های نفتی دستور داد تولید خود را در سه ماهه دوم به ۹ میلیون بشکه کاهش دهند تا به هدف اعلام شده از سوی اوپک برسند.

حملات اوکراین به پالایشگاه های روسیه حدود ۱۲ درصد از ظرفیت پالایش نفت این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای صادر کرد و خواستار آتش بس میان اسرائیل و حماس شد، اما آمریکا اعلام کرده که این قطعنامه الزام آور نیست و اسرائیل نیز در پاسخ به این قطعنامه اعلام کرده است که به آن پایبند نیست.

بنابراین انتظار نمی رود این آتش بس به عقب نشینی حوثی های یمن و بازگشت آرامش به عبور کشتی ها از دریای سرخ منجر شود. از سوی دیگر، اگر شاخص دلار در پایان هفته تقویت شود و نرخ های بهره برای مدت طولانی تری در محدوده بالا باقی بماند، معامله گران نزولی نیز ممکن است وارد تصویر شوند. نفت وست تگزاس اینترمدیت در محدوده ۸۱.۵ دلار قرار دارد.

بیت کوین شگفتی ایجاد کرد

معامله گران بیت کوین اما در چنین شرایطی شگفتی ایجاد کردند. بیت کوین که در واکنش به تقویت شاخص دلار سقوط کرده بود و زیر ۶۵۰۰۰ دلار معامله می شد، روند صعودی خود را آغاز کرد و از محدوده ۷۰۰۰۰ دلار گذشت.

تحلیلگران می گویند که تعداد تراکنش های بیت کوین در مقایسه با روند صعودی سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این نشان می دهد که دارندگان بیت کوین بیشتری می خواهند توکن های خود را حفظ کنند و فروشندگان کمتری.

آمبار واریک، تحلیلگر سرمایه‌گذاری، می‌گوید کمبود حجم و نقدینگی تأیید می‌کند که بیشتر حرکت‌های اخیر بیت‌کوین ناشی از سفته‌بازی است، روندی که می‌تواند نوسانات بیشتری را در هفته‌های آینده نشان دهد. بیت کوین در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۶۹۸۰۰ دلار معامله می شد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml