دلیل افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چیست؟

اکو ایران: اکونومیست در گزارشی به بررسی صنعت کریپتو در سال جاری پرداخته و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش اخبار تایمز، سوسک ها حتی در صورت از دست دادن سر می توانند حدود یک هفته زنده بمانند. له کردن این حیوانات موذی نیز نمی تواند تضمینی برای مرگ آنها باشد. ساختار اسکلت بیرونی سوسک ها به قدری انعطاف پذیر است که به آن ها اجازه می دهد ۹۰۰ برابر وزن خود را تحمل کنند.

حتی استفاده از سیفون راه حل مناسبی برای خلاص شدن از شر این موجودات نیست. آنها می توانند بیش از ۳۰ دقیقه نفس خود را حبس کنند. به طور خلاصه، سوسک ها یک “آفت مزاحم” هستند و وجود آنها وضعیت را بدتر می کند زیرا نمی توان آنها را ریشه کن کرد.

به گفته اکونومیست، بسیاری از سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران صنعت کریپتو را یک “آفت بد” می‌دانند. مجرمان از ارزهای دیجیتال برای پولشویی استفاده می کنند. تروریست ها از آنها برای پرداخت های خود استفاده می کنند. هکرها هنگام پرداخت باج به قربانیان بیت کوین می خواهند. بسیاری از ارزهای دیجیتال به راحتی ایجاد می شوند و ماینرها از پول خود کلاهبرداری می کنند.

صنعت کریپتو نیز غیرقابل تخریب به نظر می رسد. قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به دنبال افزایش قابل توجه نرخ بهره به شدت کاهش یافت. سر این صنعت هم بریده شده است; چانگ پنگ ژائو و سام بنکمنفرید، بنیانگذاران بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، منتظر محکومیت خود برای جرایم مالی (به دلیل فساد و نقض قوانین مبارزه با پولشویی) هستند.

نهادهای نظارتی در حال سرکوب فعالیت‌های غیرقانونی در بازار ارزهای دیجیتال هستند. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال همچنان پابرجاست و بار دیگر روند صعودی قابل توجهی را تجربه می کند. قیمت بیت کوین در ۱۱ دسامبر به حدود ۴۵۰۰۰ دلار رسید که بالاترین سطح قیمت در دو سال گذشته بود. این در حالی است که قیمت این ارز دیجیتال در اوایل سال جاری حدود ۱۶۶۰۰ دلار بود.

دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ یکی از دلایل این است که تخریب ناپذیری بخشی از فناوری صنعت کریپتو است. بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال شرکتی نیستند و بنابراین نمی‌توانند ورشکست شوند یا از کار بیفتند.

ارزهای دیجیتال از فناوری بلاک چین استفاده می کنند که شامل پایگاه داده ای از تراکنش ها است. فهرست شما توسط یک شبکه غیرمتمرکز از رایانه ها تأیید می شود و این روند با پاداش برای استخراج سکه های دیجیتال جدید ادامه می یابد. تنها زمانی که ارزش کریپتوکارنسی ها به صفر برسد، صنعت سقوط می کند و دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم ارزش برخی از ارزهای دیجیتال حفظ خواهد شد.

دلیل اول این است که داشتن یک ارز دیجیتال شرط بندی برای آینده ای است که در آن صنعت ارزهای دیجیتال به شدت گسترش خواهد یافت. مردم در کشورهای مستبد از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای ذخیره پول خود و گاهی اوقات پرداخت استفاده می کنند.

استفاده از ارزهای دیجیتال می تواند بسیار گسترده تر باشد. هنرمندان، موزه‌ها و افرادی که می‌خواهند تصویری را بفروشند همچنان NFT را خلق و جمع‌آوری می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، عکس بازداشت خود را به قیمت ۹۹ دلار به فروش رساند. علاوه بر این، او قصد دارد کت و شلوارهایی را که پوشیده بود، تکه تکه کند و آنها را به کارت تبدیل کند و به افرادی که حداقل ۴۷ NFT را در یک تراکنش خریداری می کنند، به عنوان جایزه ارائه کند.

در دوران اوج خود، صنعت کریپتو پول زیادی جمع کرد و توسعه دهندگان با استعداد را جذب کرد. آن افراد با استعدادی که در این صنعت باقی مانده‌اند، در حال کار بر روی کاربردهای جدید ارزهای دیجیتال، مانند رسانه‌های اجتماعی یا بازی‌هایی هستند که با پاداش‌های ارزهای دیجیتال همراه هستند. این ویژگی ها ممکن است هرگز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرند، اما حتی کوچکترین احتمال گسترش بیشتر آنها ارزش زیادی خواهد داشت.

دلیل دوم این است که ثبات ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین، آنها را از حباب های تاریخی مانند حباب اقتصادی لاله یا «Beanie Babies» متمایز می کند. تاریخچه قیمت بیت کوین مانند یک رشته کوه است که نوسان دارد اما افت ناگهانی را تجربه نمی کند و با سهام فناوری ارتباط زیادی دارد.

دلیل اصلی افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین این است که این ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی اصلی محسوب می شود. در ماه اوت، دادگاهی در ایالات متحده با رد تلاش شرکت سرمایه گذاری “Greyscale” برای تبدیل مجدد ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده به طور کامل در بیت کوین، اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را که تنظیم کننده اصلی بازارهای این کشور محسوب می شود، رد کرد. – صندوق قابل معامله در بورس را “خودسرانه” اعلام کرد. اگر این اتفاق بیفتد، سرمایه گذاری در بیت کوین برای مردم عادی آسان تر خواهد بود.

در حال حاضر شرکت هایی مانند بلک راک و فیدلیتی درخواست های دریافت مجوز ETF بیت کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرده اند و انتظار می رود این مجوزها در روزهای آینده صادر شود. اگر این اتفاق بیفتد، سرمایه قابل توجهی به صنعت کریپتو سرازیر خواهد شد.

بسیاری از مردم با دیدن یک سوسک احساس انزجار می کنند. اما با وجود نکات منفی سوسک ها، کاربردهایی هم دارند. این حشرات مواد در حال تجزیه را به مواد مغذی تبدیل کرده و از آفات دیگری مانند پشه تغذیه می کنند. ارزهای رمزپایه مزایای خود را نیز دارند، مانند تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری ها و حفاظت از سرمایه در کشورهای خودکامه. نابود کردن این صنعت غیرممکن است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml