سود سهام عدالت از این تاریخ دو برابر میشود!!! + جزئیات

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی از افزایش سود سهام عدالت خبر داد.

به گزارش اخبار تایمز؛ تعدادی از افراد در سال ۱۳۸۴ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند و مابقی سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهم درآمد در سال جاری صاحب سهام خواهند شد. سود سهام عدالت امسال ۱۴۰۰ دو برابر شده است و فاز اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شده و فاز دوم تا پایان اسفند ماه واریز می شود. صاحبان سهام می توانند بدون ضامن از بانک ها وام های کوچک بگیرند.

رئیس اداره توزیع سود شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: با تقسیم سود نقدی اکثر شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، بازار تقلب به نام واریز سود سهام عدالت داغ شده است و مردم مراقب پیامک های جعلی باشند.

محسن عبدی رئیس اداره توزیع سود شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: تاکنون ۲۵ شرکت در سبد سهام عدالت سود نقدی خود را تقسیم کرده اند.

عبدی افزود: با توزیع سود نقدی اکثر شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، بازار تقلب به نام واریز سود سهام عدالت داغ شده است و مردم مراقب پیامک های جعلی با لینک های حاوی بدافزار باشند.

بهمن عبداللهی عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه مجمع اکثر شرکت های سهامی برگزار شده و سود شناسایی کرده اند، این سود چه زمانی به سهامداران واریز می شود، گفت: شورای عالی بورس بورس هنوز در مورد سهام خود و نحوه تقسیم سود سهام تصمیم نگرفته است. در گذشته این سهم گرفته نشده است.

وی افزود: همچنان بر سر اصل سهام عدالت اختلاف وجود دارد، آیین نامه معاملاتی سهام عدالت نیز در حال بررسی است و تاکنون ۲ تا ۳ جلسه در خصوص سهام عدالت در شورای عالی بورس برگزار شده است، اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.”

یکی از اعضای شورای عالی بورس گفت: جلسه شورای عالی بورس روز سه شنبه ۱۰ مردادماه برگزار می شود اما هنوز موضوع سهام عدالت در دستور کار قرار نگرفته است.

عبداللهی درباره اینکه سود سهام عدالت امسال دو مرحله ای یا یک مرحله ای خواهد بود، گفت: در این خصوص به نتیجه نرسیده ایم اما اکثر شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت سودآور هستند و برای سهامداران سود شناسایی می کنند.

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هفته گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه پرداخت سود سهام عدالت، اظهار داشت: این بستگی به عملکرد شرکت های سرمایه پذیر دارد که اگر زودتر سود را واریز کنند، زودتر سود سهام عدالت را پرداخت کنیم.

یک مقام آگاه در شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: از ۳۶ شرکت پذیرفته شده در سبد سهام عدالت، تاکنون ۲۹ شرکت اقدام به برگزاری مجمع عمومی کرده اند که از این تعداد ۲۵ شرکت سودی را شناسایی کرده اند که باید توسط سهامداران خود از جمله سهامداران عدالت پرداخت شود. و چهار شرکت بدون سود بوده اند. و مجمع عمومی بقیه شرکتها هم باید برگزار بشه و با توجه به فصل برگزاری مجامع تا یکی دو هفته آینده تکلیف بقیه شرکتها مشخص میشه.

این مقام آگاه گفت: شورای عالی بورس باید تصمیم بگیرد که سود سهام عدالت چگونه و با چه مکانیزمی به سهامداران پرداخت شود که شورای عالی بورس هنوز به نتیجه نرسیده است.

سهام عدالت متعلق به ۴۹ میلیون ایرانی در ۴۹ شرکت شامل ۱۳ شرکت غیر بورسی و ۳۶ شرکت بورسی است و سود عملکرد سال مالی ۱۴۰۱ باید تجمیع و از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود. . سال گذشته این سود در دو مرحله واریز می شد اما در سال های گذشته در یک مرحله واریز می شد.

سود سهام عدالت از این تاریخ دو برابر میشود!!! + جزئیات

سود سهام عدالت دو مرحله‌ای پرداخت می‌شود؟

چندی پیش احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران به پرسشی مبنی بر زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت پاسخ داد.

وی افزود: اما اگر سود برخی شرکت ها مانند پتروشیمی خلیج فارس مانند سال گذشته با تاخیر مواجه شود، پرداخت سود سهام عدالت در دو مرحله خواهد بود.

هنوز زمانی برای واریز سود سهام عدالت اعلام نشده است و تمام این پیامک ها کلاهبرداری است.

اطلاعیه مهم برای سهام عدالتی ها

عشقی درباره امکان فروش سهام عدالت گفت: باید با توجه به شرایط بازار تصمیم گیری شود که درصدی از سهام عدالت قابل فروش باشد. اگر امکان فروش سهام وجود داشته باشد، سهامداران بزرگ آن را می خرند و سهام از دست مردم خارج می شود.

سهام عدالت سهامی است که با مشارکت دولت از طریق فروش حق تقدم به صورت بورسی برای شرکت ها منتشر می شود و مردم می توانند آن را خریداری کنند. سهام عدالت معمولاً در قالب بسته هایی فروخته می شود که شامل سهام چند شرکت می شود. در ایران بازار سهام تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تحت عنوان «فور بورس» است. برای فروش یا خرید سهام می توانید به بورس اوراق بهادار مراجعه کنید یا از طریق وب سایت خارج از بورس این کار را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد فروش سهام، مقاله زیر را مطالعه کنید.

ارزش واقعی سهام پس از آزادسازی فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت. به طوری که ۲۰ میلیون تومان و ۹ میلیون تومان دید.

 

در این راستا در یازدهم مهرماه ۱۴۰۰ ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه همان سال حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. . اما روند نزولی بازار سهام باعث کاهش ارزش این سهام نیز شد. به طوری که ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان در ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان بود.

اما در نهم فروردین ماه سال گذشته ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به رونق بازار، در پایان فروردین ماه همان سال این رقم به حدود ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. ارزش سهام عدالت تا ۲۸ اردیبهشت ماه به روند افزایشی خود ادامه داد و به ۱۲ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان رسید. اما باز هم روزهای نوسان بازار بر ارزش سهام عدالت تاثیر گذاشت و در ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در ۱۳ تیر ماه حدود ۱۲,۴۸۹,۰۰۰ تومان.

بر این اساس چراغ قرمزهای بورس نیز بر سهام عدالت سایه افکند و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان در شهریور ماه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان بود. این سهم در ابتدای مهرماه ۱۰ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان قیمت داشت و در ۲۷ مهرماه به ۱۰ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان کاهش یافت که کمترین قیمت در سال گذشته بود.

اما روزهای سبز بازار سرمایه بر روی سهام عدالت نیز تاثیرگذار بود و بر اساس آخرین آمار ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان به بیش از ۱۱ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.

البته همه این موضوعات در حالی مطرح می شود که امکان فروش این سهام به مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. این توقف فروش نیز از اواسط سال ۱۳۹۸ و پس از ریزش تاریخی بورس آغاز شد و علیرغم وعده های فراوان دولت قبلی و فعلی در خصوص تعیین تکلیف سهام عدالت همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین اظهار نظر خود در خصوص سهام عدالت، معنای آزادسازی سهام عدالت را این است که سهام دیگر دست دولت نیست و گفت: سهام عدالت. اقساط سهام به طور کامل به دولت پرداخت می شود. پرداخت شده. این سهام در وثیقه کسی نیست اما امکان فروش آن وجود ندارد. اگر امکان فروش سهام برای همه را فراهم کنیم، به دلیل کثرت سهامداران و حجم کم سهام، فشار فروش سنگینی بر ۳۵ شرکت بورسی وارد خواهد شد. در حالی که فلسفه سهام عدالت فروش نیست، بلکه استفاده از مزایای این سهام در بلندمدت است. منافع مالکیت و مدیریت در دست مردم است. سهامداران مستقیم می توانند شخصاً در جلسات شرکت کنند. در واقع همه منافع سهامداران را دارند، فقط نمی توانند سهام خود را بفروشند.

عشقی درباره امکان فروش سهام عدالت نیز گفت: باید با توجه به شرایط بازار تصمیم گیری شود که درصدی از سهام عدالت قابل فروش باشد. شرایط بازار یکی از دلایلی است که اگر امکان فروش سهام وجود داشته باشد، سهامداران بزرگ آن را می خرند و سهام از دست مردم خارج می شود. در اطلاعیه های مقام معظم رهبری بر موضوع نگهداری سهام تاکید جدی شده است.

برای دریافت سود سهام عدالت به این سایت مراجعه کنید

مهدی حاجیوند گفت: اخیراً پیامی در فضای مجازی با عنوان «پرداخت دومین دوره سهام عدالت آغاز شد» منتشر شده است که کاملا کذب است.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور حقوق صاحبان سهام افزود: متاسفانه این پیام توسط افراد سودجو ایجاد و اعلام شد که «طبق اعلام وزارت تعاون، کار و بهزیستی که در خبرها اعلام شد آخرین مهلت تکمیل فرم پرداخت سود سهام عدالت دوره دوم اعلام شده و تمدید نخواهد شد. تمامی افرادی که سهام عدالت ندارند نیز می توانند ثبت نام کنند.» و افراد با ورود به لینک اعلام شده باید واریز کنند تا اطلاعات هویتی و حساب بانکی آنها هک و مبلغ موجود در حساب بانکی آنها برداشت شود.

حاجیوند با تاکید بر اینکه در حال حاضر ثبت نام و پرداخت سود سهام عدالت انجام نمی شود و این پیام با هدف کلاهبرداری منتشر شده است، تصریح کرد: علیرغم اینکه بارها اعلام کرده ایم در این زمینه ثبت نام می شود. خیر، اما متأسفانه برخی از شهروندان فریفته چنین پیام هایی شده و متحمل خسارات مالی می شوند.

وی بیان کرد: نه تنها ثبت نامی برای سهام عدالت انجام نمی شود، بلکه در حال حاضر سودی برای این سهام پرداخت نمی شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تاکید کرد: برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به مراجعه به کافی نت و ورود به هیچ سایتی نیست و نیازی به آن نیست. برای سهامداران عدالت به منظور دریافت سود این سهام، پول پرداخت شود. .

وی گفت: در صورت هرگونه ثبت نام برای باقیمانده سهام عدالت و یا تقسیم سود سهام عدالت، اطلاع رسانی در این خصوص از طریق منابع مختلف از جمله صدا و سیما و رسانه های رسمی انجام می شود.

وزیر اقتصاد: مانند سال گذشته ممکن است پرداخت سود سهام برخی شرکت ها با تاخیر مواجه شود، در این صورت نیز پرداخت سود سهام عدالت مانند سال گذشته در دو مرحله انجام می شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت گفت: صورت های مالی ۱۴۰۱ شرکت عدالت به تازگی رسیده است و در صورت پرداخت همزمان سود سهام عدالت. ، تعداد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اما اگر سود برخی شرکت ها مانند پتروشیمی خلیج فارس مانند سال گذشته با تاخیر مواجه شود، پرداخت سود سهام عدالت در دو مرحله خواهد بود.

عسگر توکلی با بیان اینکه عده ای سودجو با ارسال لینک های جعلی بین ۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان از سهامداران کلاهبرداری کردند، گفت: آخرین حربه سودجویان این بود که اقدام به کپی برداری از شماره تلفن برخی از مدیران سهامی و با ارسال لینک در فضا به صورت مجازی کردند. برای افرادی که درگیر ارتکاب کلاهبرداری بودند که شناسایی شدند.

رئیس اتحادیه سهام عدالت کشور با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه ثبت نامی برای سهام عدالت نداریم، از مردم خواست به لینک های جعلی توجه نکنند و در دام آنها نیفتند.

وی درباره واریز سود سهام عدالت گفت: همچنان مجامع شرکت های سرمایه گذاری برگزار می شود و در حال حاضر سپرده ای در این بخش نداریم.

توکلی با بیان اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از متقاضیان بهزیستی و کمیته امداد باید تحت پوشش باشند، گفت: عضویت این افراد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های سهامی هنوز به سهام عدالت منتقل نشده اند، اظهار داشت: با واگذاری آن متقاضیان جدید نیز ثبت خواهند شد.

رئیس اتحادیه سهام عدالت کشور از واگذاری و تخصیص دو درصد از سهام سه بانک برای عضویت و پوشش ۳.۵ میلیون مشتری خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml