دو شرط برای ورود دلار هرات به کانال ۵۰ هزار / تاثیر جنگ جدید بر بازار ارز

اکو ایران: در مجموع دو شرط لازم است تا قیمت دلار هرات دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود. اول اینکه قیمت درهم باید در سطوح فعلی حدود ۱۳۸۰۰ تومان باقی بماند. شرط دوم این است که قیمت دلار امروز بالاتر از سطح حمایتی خود در نوسان باشد و این مرز را از دست ندهد.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات که در ابتدای هفته وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شده بود، روز بعد این کانال را از دست داد. قیمت دلار هرات روز یکشنبه از ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان آغاز شد و در نیمه اول به ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان کاهش یافت و در این مرز باقی ماند و به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت. سپس قیمت دلار برای دومین بار از مرز حمایتی عبور کرد و آن را از دست داد و در ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. روز یکشنبه پشت خط قیمت دلار هرات روی ۴۹ هزار و ۸۹۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم اماراتی در روز یکشنبه نرخ ثابتی نداشت و هر کانال همان نرخ را ذکر می کرد، نرخ های آگهی شده بین ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بود. به گفته معامله گران، اگر قیمت درهم بالای این سطوح باقی بماند، ممکن است قیمت دلار هرات به کانال ۵۰ هزار تومانی بازگردد.

قیمت دلار سلیمانیه با ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان باز شد و با افت پشت خطی به ۵۰ هزار و ۲۷۰ تومان رسید.

قیمت تتر روز یکشنبه حول مرز کانال ۵۱ هزار تومان حرکت کرد و تا ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان بالا رفت، اما نتوانست بالاتر از این سطح تثبیت شود و بین ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان در نوسان بود.

تحلیلگران فنی بر این باورند که قیمت دلار هرات در کانال ۵۰ هزار تومانی واگرایی منفی داشت و باید به سمت پایین اصلاح می شد. به گفته آنها، با کاهش قیمت دلار در روز یکشنبه، نرخ ارز به سطوح حمایتی یا بالای مثلث ایجاد شده در نمودار رسید که پشتوانه مهمی است. اگر قیمت دلار در روز دوشنبه این خط حمایتی را حفظ کند، ممکن است افزایش یابد و وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود.

در این صورت حد اول مقاومت ۵۰ هزار و ۵۰ تومان و بعدی بین ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار بالاتر از این سطوح تثبیت شود، می توان گفت که نرخ ارز وارد روند صعودی جدیدی شده است. اما اگر قیمت دلار حمایت خود را از دست بدهد یا سقف مثلث شکسته شود، ممکن است تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یابد.

در مجموع دو شرط لازم است تا قیمت دلار دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود. اول اینکه قیمت درهم باید در سطوح فعلی حدود ۱۳۸۰۰ تومان باقی بماند. شرط دوم این است که قیمت دلار امروز بالاتر از سطح حمایتی خود در نوسان باشد و این مرز را از دست ندهد.

پشت خط، اخباری در بازار روز یکشنبه منتشر شد مبنی بر اینکه انگلیس، ایالات متحده و یک کشور اروپایی دیگر در حال برنامه ریزی برای حمله به تاسیسات مهم در یمن هستند. به گفته تاجران، گسترش جنگ غزه در منطقه ممکن است بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد و نوساناتی ایجاد کند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml