دیدار مدیرعامل OpenAI با مدیران سامسونگ؛ تولید تراشه هوش مصنوعی به کره جنوبی می‌رود؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI دیروز با سامسونگ و SK Hynix به‌عنوان رهبران صنعت نیمه‌هادی کره جنوبی دیدار کرد تا احتمالاً برنامه‌های خود در زمینه توسعه تراشه هوش مصنوعی را با آن‌ها در میان بگذارد.

براساس گزارش بلومبرگ، آلتمن عصر پنجشنبه وارد سئول شد و روز جمعه از کارخانه ساخت تراشه سامسونگ در «پیونگتائک» بازدید کرد. او در جریان این بازدید با مدیر ارشد کسب‌و‌کار نیمه‌هادی سامسونگ و همچنین رؤسای بخش ریخته‌گری، حافظه و سیستم LSI جلسه داشت. علاوه‌براین، آلتمن با مدیرعامل شرکت SK Hynix، «چی تائه-ون» نیز صحبت کرد تا درباره شیوه همکاری دو شرکت با یکدیگر گفتگو کنند.

از زمان راه‌اندازی ChatGPT در بیش از یک سال گذشته توسط OpenAI، علاقه زیادی در سراسر جهان نسبت به برنامه‌های هوش مصنوعی شکل گرفته است و همین امر باعث‌شده تا تقاضای زیادی برای قدرت محاسباتی و پردازنده‌های موردنیاز برای ساخت و اجرای مدل‌های هوش مصنوعی وجود داشته باشد.

اهمیت شرکت‌های کره جنوبی برای پروژه‌های هوش مصنوعی OpenAI

آلتمن بارها اشاره کرده است که OpenAI برای برآورده‌کردن نیازهای خود، تراشه‌های کافی ندارد و حالا دیدار با دو غول کره جنوبی می‌تواند در همین زمینه صورت گرفته باشد. به گفته منابع رویترز، در حالی که جزئیات صحبت‌های آلتمن با غول‌های نیمه‌هادی کره جنوبی مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود که آن‌ها درباره همکاری‌های بالقوه با یکدیگر در زمینه ساخت تراشه بحث کرده باشند.

کره جنوبی یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید تراشه‌های پیشرفته است و همراه با تایوان بر این بازار تسلط دارد. شرکت تولید نیمه هادی تایوان یا به اختصار TSMC، کارخانه ریخته‌گری پیشرو جهان است که تراشه‌های موردنیاز شرکت‌هایی از جمله اپل و انویدیا را تولید می‌کند. هفته گذشته، فایننشال تایمز از مذاکره احتمالی آلتمن با TSMC نیز خبر داده بود.

دولت کره چندی قبل طرحی را ترسیم کرد که شامل سرمایه‌گذاری ۶۲۲ تریلیون وون (۴۶۶ میلیارد دلار) در بخش خصوصی تا سال ۲۰۴۷ می‌شود. با این پول، ۱۳ کارخانه جدید تولید تراشه و ۳ مرکز تحقیقاتی ساخته خواهد شد. کره جنوبی انتظار دارد که تا سال ۲۰۳۰ بتواند در منطقه بزرگی میان دو شهر «پیونگ تاک» و «یونگین» ماهانه ۷.۷ میلیون ویفر تولید کند.

انتهای پیام



منبع :


دیجیاتو



وبگردی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml