راز مقاومت بیت کوین در برابر رشد شاخص دلار چیست؟

اکو ایران: بیت کوین در حال حاضر با رشد قیمت قابل توجهی همراه است و این در زمانی رخ داد که شاخص دلار آمریکا نیز تقویت شد. اما با نگاهی به گذشته، می بینیم که با تقویت دلار، قیمت بیت کوین کاهش یافت.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت بیت کوین از ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) بیش از ۳۵ درصد رشد داشته و از مرز ۵۲۰۰۰ دلار عبور کرده است.

به گفته CoinDesk، این نرخ افزایش ارزش مطابق با شهرت بیت کوین برای دستیابی به رشد دو رقمی قیمت در تنها چند هفته بوده است. با این حال، آخرین روند صعودی بزرگترین ارز دیجیتال با گذشته متفاوت بوده است، زیرا افزایش آن با افزایش مجدد شاخص دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده همزمان شده است.

شاخص دلار آمریکا که ارزش پول ملی این کشور را در برابر سایر ارزهای اصلی می سنجد، امسال ۳ درصد رشد داشته است و این شاخص از ۲۳ ژانویه تاکنون حدود ۱ درصد رشد داشته است.

از لحاظ تاریخی، بیت کوین همبستگی منفی با دلار داشته است، بنابراین هر بار که شاخص دلار ضعیف می شود، قیمت بیت کوین افزایش می یابد. به عنوان مثال، شاخص دلار در فوریه ۲۰۲۱ با افت ۲ درصدی به زیر سطح ۹۰ سقوط کرد و این افت همزمان با اولین باری بود که قیمت بیت کوین از مرز ۵۰۰۰۰ دلار عبور کرد.

به طور کلی، زمانی که شاخص دلار تقویت می شود، خبر بدی برای دارایی های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال و فلزاتی مانند طلا است زیرا جذابیت خود را برای سرمایه گذاران از دست می دهند.

اکنون که قیمت بیت کوین با وجود شاخص قوی دلار در حال افزایش است، دلیل این مشکل را می توان به صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین یا ETF های این ارز دیجیتال نسبت داد. از ابتدای فعالیت این صندوق ها در یک ماه گذشته، سرمایه قابل توجهی در اختیار آنها قرار گرفته است که مجموع آن به حدود ۵ میلیارد دلار می رسد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز جمعه (۲۷ فوریه) بین ۵۱۶۱۲ تا ۵۲۵۵۶ دلار بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۲ روز جمعه به وقت ایران به قیمت ۵۱۸۶۵ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲۰ دلار کاهش یافته است. ارزش تراکنش بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳.۰۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۷۶۴ دلار به ۲۸۵۶ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۲ روز جمعه به وقت ایران با قیمتی حدود ۲۷۶۶ دلار معامله می شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۶۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش های اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴.۱۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml