راه‌حل جدید محققان برای پوشش جاده‌ها با استفاده از فناوری نانو

محققان با کمک فناوری نانو راه حل جدیدی برای پوشش جاده ها ارائه کرده اند که می تواند به جلوگیری از چاله های ناشی از یخ زدن و ذوب یخ در زمستان کمک کند.

به گزارش اخبار تایمز؛ قرار است با همکاری شرکت مهندسی مواد Versarien و این دانشگاه راهکاری برای گرمایش و سرمایش سطوح جاده ها در این کشور ارائه شود. این کار با کمک میکروکپسول های گرافن انجام می شود.

پروژه ای که این رویکرد جدید را آزمایش می کند، کمک هزینه تحقیقاتی ۸۰۰۰۰۰ پوندی را از آکادمی سلطنتی مهندسی جذب کرده است. این نتایج می‌تواند به حفظ جاده‌های اصلی در سراسر انگلستان کمک کند و تضمین کند که کیفیت جاده‌ها حتی در مواجهه با تغییرات آب و هوایی در سطح مطلوب باقی می‌ماند.

به عنوان بخشی از این پروژه تحقیقاتی پنج ساله، تیم دانشگاه ساری با شرکت مهندسی مواد پیشرفته Versarin برای توسعه یک میکروکپسول گرافن جدید که می تواند در هنگام بازسازی جاده در زیر زمین قرار داده شود، برای بهبود هدایت و ذخیره گرما، همکاری می کند.

بنی کائو، رهبر پروژه، با آژانس ملی بزرگراه‌های انگلستان همکاری می‌کند تا به‌طور آزمایشی استفاده از انرژی زمین گرمایی را برای حفظ سطح جاده‌ها در دمای کنترل‌شده به اجرا بگذارد. آنها از پمپ های حرارتی منبع زمینی در جاده ها استفاده می کنند تا سطح جاده را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه دارند.

راه‌حل جدید محققان برای پوشش جاده‌ها با استفاده از فناوری نانو

این پروژه همچنین شامل ایجاد یک مدل آزمایشگاهی از جاده مجهز به پمپ حرارتی در آزمایشگاه ژئوتکنیک پیشرفته دانشگاه سوری است تا از آن برای ارزیابی عملکرد حرارتی و مقاومت جاده‌ها تحت بارهای اقلیمی کنترل‌شده استفاده کند.

مدل‌سازی عددی پیشرفته شامل داده‌های هواشناسی و یافته‌های مدل آزمایشگاهی به مهندسان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه بهترین جاده‌های فعال حرارتی بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml