راهنمای سفر به یونان

یکی از قدیمی‌ترین کشورهای دنیا که از تاریخی غنی برخوردار بوده و به همین دلیل توانسته تا گردشگران زیادی را به خود جذب کند، یونان است. برای این که سفری بهتر را به یونان تجربه کنید، لازم است تا قبل از اقدام، با موضوعاتی مانند آب‌وهوای این کشور، جاهای دیدنی یونان ، بهترین زمان سفر و… آشنا شده و اطلاعاتی کافی را در اختیار داشته باشید. در ادامه، تمامی این مطالب را بررسی کرده و راهنمایی جامع را ارائه خواهیم داد.

آب‌وهوای یونان

ابتدایی‌ترین موضوعی که هر گردشگر در مورد کشور مقصد باید بداند، آب‌وهوای آن است. یونان آب‌و‌هوایی مدیترانه‌ای داشته و بالاترین دمای هوا در تابستان‌های این کشور، حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین دما در زمستان یونان، ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. با این که آب‌وهوای این کشور به‌عنوان آب‌وهوایی مدیترانه‌ای شناخته می‌شود، اما این موضوع به این معنا نیست که مناطق سردسیر در یونان وجود ندارند. در برخی از نقاط کوهستانی این کشور، به دلیل ارتفاع بالا، فصل زمستان بسیار سرد بوده و با بارش برف همراه است.

بهترین زمان سفر به یونان

با توجه به آب‌وهوای یونان، فصل تابستان به هیچ عنوان نمی‌تواند فصل مناسبی برای سفر به این کشور باشد. بهترین زمانی که می‌توانید به یونان سفر کنید، فصل بهار و اوایل تابستان است. به عبارتی، ماه‌های آوریل تا ژوئن، برای سفر به این کشور مناسب هستند؛ همچنین پاییز نیز فصل خوبی بوده و برخی از گردشگران، در این موقع از سال به یونان سفر می‌کنند.

مهم‌ترین شهرهای یونان

دو مورد از مهم‌ترین شهرهای یونان که نه تنها در حال حاضر، بلکه در زمان‌های گذشته نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده‌اند، شهرهای آتن و تسالونیکی هستند. در ادامه هر دو شهر را معرفی خواهیم کرد.

آتن

آتن پایتخت یونان بوده و امروزه با احتساب مردمی که در حاشیه این شهر زندگی می‌کنند، تقریبا ۴ میلیون نفر جمعیت دارد. آتن بیش از ۳۴۰۰ سال قدمت داشته و مشاهیر زیادی در آن زندگی می‌کرده‌اند. در واقع، این شهر به‌عنوان مهد فلسفه شناخته شده و بسیاری از تفکرات، علوم انسانی و سیاست‌هایی که امروزه در جهان به‌کار گرفته می‌شوند، ریشه در آتن دارند.

یکی از جالب‌ترین نکات در مورد شهر آتن، داشتن تعداد زیادی تئاتر است. تقریبا ۱۴۸ تئاتر در این شهر قرار داشته و یکی از تفریحات یونانی‌ها، تماشای روایت داستان‌ها و نمایش‌نامه‌های مختلف است. علاوه بر این، بسیاری از جاهای دیدنی یونان نیز در این شهر هستند.

تسالونیکی

تسالونیکی دومین شهر بزرگ یونان بوده که نه تنها در حال حاضر، بلکه در طول تاریخ نیز نقش مهمی را ایفا می‌کرده است؛ چرا که این شهر در مجاورت خلیج تسالونیکی و دریای اژه قرار داشته و در دسترس بودن این راه دریایی، سبب شده است تا تسالونیکی به یکی از مراکز مهم اقتصادی و سیاسی یونان بدل شود. تسالونیکی نیز مانند باقی شهرهای یونان، آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده و با قدم زدن در کوچه‌های آن، در واقع میان وقایع تاریخی قدم خواهید زد.

جاذبه‌های گردشگری یونان

یونان سرشار از مکان‌های توریستی مختلف بوده و حتی اگر زمانی طولانی را در این کشور بگذرانید، باز هم نخواهید توانست از تمامی آن‌ها دیدن کنید. در این بخش، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری یونان را معرفی خواهیم کرد.

آکروپولیس

آکروپولیس، معروف‌ترین اثر تاریخی یونان به‌شمار می‌رود و در واقع، نماد شهر آتن است. این محل، پربازدیدترین مکان گردشگری یونان بوده و روزانه توریست‌های زیادی از آن دیدن می‌کنند. آکروپولیس، حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و در طول این سالیان دراز، ماجراهای فراوانی را پشت سر گذاشته است.

آگورا باستانی آتن

آگوراها در واقع میدان‌هایی در شهرهای یونان باستان بوده‌اند که مردم در آن‌ها تجمع می‌کرده و مراسم‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و… برگزار می‌شد. آگورا باستانی آتن، در شمال غربی آکروپولیس قرار دارد و با قدم زدن در محیط اطراف آن، به دوران یونان باستان سفر خواهید کرد.

ورزشگاه پاناتینایکو

ورزشگاه پاناتینایکو، در واقع استادیومی تاریخی است که در زمان یونان باستان، برای برگزاری انواع مسابقات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با وجود قدمت بالای این استادیوم، مسابقات المپیک تابستانی سال ۱۸۹۶، در این ورزشگاه برگزار شده‌اند و علاوه بر این، میزبان مسابقات تیراندازی با کمان المپیک ۲۰۰۴ نیز ورزشگاه پاراتیناکو بوده است.

جزیره سانتورینی

یکی دیگر از جاهای دیدنی یونان، جزیره سانتورینی است. تمامی ساختمان‌های این جزیره به رنگ سفید بوده و نه تنها شاهد طبیعتی بی‌نظیر خواهید بود، بلکه محیط شهری لذت‌بخشی را نیز مشاهده خواهید کرد. انواع غذاها و نوشیدنی‌های مختلف را در این جزیره می‌توانید تست کرده و اقامتی آرامش‌بخش را تجربه کنید.

جزیره میکونوس

یکی از جزیره‌های معروف یونان که محلی برای تجمع ثروتمندان بوده و تفریحات لوکسی در آن قرار دارند، میکونوس است؛ البته برای بودجه‌های کم‌تر نیز امکانات فراوانی وجود داشته و می‌توانید از کافه‌ها، رستوران‌ها، سواحل زیبا و… این جزیره نهایت لذت را ببرید.

تلفن‌های ضروری

از دیگر موضوعاتی که باید با آن آشنا باشید، تلفن‌های ضروری این کشور هستند. مهم‌ترین‌ها عبارت‌اند از:

  • پلیس: ۱۰۰

  • آتش نشانی: ۱۹۹

  • اورژانس: ۱۶۶

توجه داشته باشید که در صورت بروز هرگونه مشکل، حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و به‌هیچ عنوان به‌صورت خودسرانه اقدامی انجام ندهید.

نحوه تهیه بلیط و سفر به یونان

به دلیل فراوان بودن جاهای دیدنی یونان و درخواست بالای گردشگران، امروزه آژانس‌های مسافرتی مختلفی خدمات مرتبط با این کشور را ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر می‌خواهید سفری کاملا مطمئن و امن را تجربه کنید، تمامی مراحل را از طریق فلای‌تودی به انجام برسانید.

فلای‌تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های گردشگری ایران بوده و می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه، به‌راحتی بلیط خود را تهیه کرده و رزرو هتل آتن یا سایر شهرهای یونان که مدنظر دارید را انجام دهید؛ البته پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید تا هیچ‌کدام از جاذبه‌های دیدنی یونان را از دست ندهید، حتما همراه با یک تور به این کشور سفر کنید. فلای‌تودی تورهای بسیار متنوعی را نیز برای کاربران خود برنامه‌ریزی کرده و با در نظر گرفتن شرایط خود، می‌توانید با هر کدام از آن‌ها همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml