ربات انسان نمای ناسا در استرالیا در حال آزمایش است

ربات انسان نمای ناسا با نام Valkyrie که می تواند در ماموریت های فضایی آینده آرتمیس و دیگر ماموریت های فضایی مورد استفاده قرار گیرد، برای آزمایش به استرالیا سفر می کند.

به گزارش اخبار تایمز؛ ربات انسان نمای والکری ناسا برای آزمایش های گسترده از پایگاه اصلی خود در مرکز فضایی جانسون در هیوستون به استرالیا می رود. این انتقال بخشی از قرارداد فضایی با شرکتی به نام Woodside Energy در استرالیا است.

این شرکت مسئول آزمایش نرم‌افزار Valkyrie و ارائه داده‌ها و بازخورد، به‌ویژه در رابطه با توسعه قابلیت‌های عملکرد ماهرانه و سازگاری و نظارت از راه دور است.

Valkyrie قابلیت‌های عملیات از راه دور رباتیک را که پتانسیل بهبود کارایی عملیات دریایی و از راه دور را دارند و در عین حال ایمنی پرسنل و محیط عملیاتی را افزایش می‌دهد، ارتقا خواهد داد. علاوه بر این، این قابلیت های جدید می تواند برای ماموریت های آرتمیس ناسا و دیگر ماموریت های روباتیک زمینی مورد استفاده قرار گیرد.

ربات انسان نمای ناسا در استرالیا در حال آزمایش است

ناسا امیدوار است آزمایش‌های انجام شده در تأسیسات این شرکت استرالیایی به آن آموزش دهد که چگونه ربات‌هایی را طراحی کند که در شرایط آلوده و خطرناک مانند آنچه در ماه و سایر سیارات یافت می‌شوند، کار کنند.

برخی از فعالیت هایی که قرار است توسط این ربات انجام شود شامل بازرسی و نگهداری زیرساخت ها و کارخانه هایی است که از منابع و مواد برای تولید اقلام جدید استفاده می کنند. این فعالیت ها روزی می تواند فضانوردان را قادر سازد در فضایی خارج از زمین زندگی کنند.

شان عظیمی، سرپرست تیم رباتیک ناسا، گفت: «ما هیجان زده هستیم که فاز بعدی توسعه و آزمایش سیستم‌های روباتیک پیشرفته را آغاز کنیم که پتانسیل تأثیرگذاری مثبت بر حیات روی زمین را دارند و امکان عملیات ایمن‌تر در محیط‌های خطرناک را دارند.»

وی افزود: این آزمایش‌ها و نمایش‌ها پتانسیل فعلی روبات‌های پیشرفته را برای گسترش دسترسی انسان‌ها و کمک به بشریت در کاوش و کار ایمن در هر نقطه ارزیابی می‌کند.

Valkyrie و دیگر ربات‌های پیشرفته متحرک این پتانسیل را دارند که به انسان اجازه دهند کارهای خطرناک را از راه دور نظارت کنند و از شر کارهای خسته کننده و تکراری خلاص شوند.

ربات انسان نمای ناسا در استرالیا در حال آزمایش است

به این ترتیب، آنها ابزارهای کلیدی برای قدرت بخشیدن به ماموریت هایی مانند آرتمیس هستند و به بشریت کمک می کنند تا حضوری طولانی مدت در سطح ماه و روزی در سیارات دیگری مانند مریخ ایجاد کنند.

ناسا همچنین قصد دارد از کارهای توسعه نرم افزاری انجام شده بر روی ربات انسان نما Valkyrie در نسخه های سخت افزاری آینده استفاده کند.

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که تیم رباتیک ماهر ناسا همچنین برای تحویل ربات Valkyrie به مقر این شرکت استرالیایی سفر خواهد کرد و با تیم مهندسی این شرکت همکاری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml