رشد قیمت طلا با انتشار آمار تورم آمریکا

اکوایران: قیمت طلا در هفته جاری به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه های آینده افزایش یافت.

به گزارش اخبار تایمز، پس از انتشار آمارهای اصلی تورم از آمریکا که مطابق با انتظارات بود و احتمال کاهش نرخ بهره در ماه های آینده سال جاری را روی میز نگه داشت، قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ، در پی انتشار آمار تورم آمریکا در روز پنجشنبه (۱۰ مارس)، فلز زرد توانست به بالاترین سطح قیمتی خود از ابتدای فوریه تاکنون برسد و قیمت آن نیز در روز جمعه افزایش یافت.

به گزارش اخبار تایمز، اگرچه تورم اصلی با سریع ترین سرعت خود در سال گذشته در حال افزایش است، اما گزارش اخیر تحلیلگران را شگفت زده نکرد و نتوانست به طور قابل توجهی بر روند کلی کاهش تورم تأثیر بگذارد و انتظارات برای کاهش تورم را افزایش داد. نرخ بهره. وقتی نرخ بهره پایین تر است، دارایی هایی مانند طلا که بازدهی ندارند، با تقاضای بیشتری از سوی سرمایه گذاران مواجه می شوند.

قیمت طلا در فوریه نوسان داشت و حتی در اواسط ماه به زیر ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید. متعاقباً قیمت این فلز گرانبها مطابق با انتظارات از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده بهبود یافت. روز پنجشنبه، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت که مقامات مایلند در صورت لزوم نرخ بهره را کاهش دهند، اما با توجه به اینکه اقتصاد ایالات متحده قوی است، نیازی به عجله برای انجام این کار نیست.

تا ساعت ۱۶ به وقت ایران، قیمت فعلی طلا ۲.۵۴ دلار در هر اونس بود.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml