رنگ ساختمان؛ معرفی ۲ نوع رنگ برای دیوار داخل و بیرون

رنگ ساختمان به عنوان یکی از تولیدات اصلی شرکت رانا کیمیا فام محسوب می‌شود. این محصولات اگرچه کاربری صنعتی ندارند اما برای پوشش دهی دیوارهای داخلی ساختمان و همچنین بخش بیرونی فوق العاده ایده آل و مناسب می‌باشند. شما می‌توانید با انتخاب صحیح رنگ ساختمان یک پروژه پوشش دهی استاندارد و با کیفیت را داشته باشید. آنچه که در خرید رنگ نزد مشتریان اهمیت دارد طول عمر بالا، کیفیت و کم مصرف بودن است.

طبیعتا این امتیازات منجر به آن خواهد شد تا با یک هزینه مقرون به صرفه به خرید رنگ‌ها بپردازید. در این مقاله منحصرا می‌خواهیم به شرح رنگ روغنی و همچنین رنگ آکریلیک بپردازیم. این ۲ نوع رنگ از لحاظ المان های فنی با یکدیگر تفاوت دارند و جزو اصلی ترین نمونه های رنگ ساختمان تلقی می‌شوند. در ادامه ضمن معرفی این محصولات جزئیات دقیق تری ارائه می‌دهیم تا بدانید چه پوشش هایی مناسب پروژه شما می‌باشد.

۱- رنگ ساختمان از نوع رنگ روغنی برای دیوارهای داخلی

برای دیوارهای داخلی سازه می‌توان از انواع رنگ روغنی با فام های ظاهری مختلف استفاده کرد. پس محدودیتی از لحاظ رنگدانه برای این رنگ‌ها تعریف نمی شود. در برخی مواقع لازم است که یک پوشش اولیه به عنوان پرایمر روغنی نیز استفاده شود. این رنگ‌ها برای اینکه رقیق سازی شوند نیاز به حلال های شیمیایی نظیر تینر یا بنزین دارند.

این حلال‌ها باعث کاهش غلظت رنگ می‌شوند و شما می‌توانید مراحل آماده سازی را با این مواد تکمیل کنید. رنگ های روغنی علاوه بر امکان اجرا بر روی سطوح گچی و بتنی داخلی می‌توانند برای بخش فلزی سازه نیز استفاده شوند.

طبیعتا داخل سازه علاوه بر مصالح ساختمانی از المان های فلزی نیز استفاده شده است. نمای این رنگ‌ها می‌تواند به صورت براق، نیمه براق و مات باشد. هر کدام از این‌ها برای یک محیط بسته با نور گیر مشخص اجرا می‌شوند. معمولا رنگ های براق مناسب فضاهای بسته هستند که محدودیت نورگیر دارند.

مهمترین مزیت رنگ ساختمان روغنی قابل شستشو بودن آن است اما بزرگترین عیب آنها ساختار شیمیایی و بوی شدید رنگ روغنی در حین کار می‌باشد. از طرفی سرعت خشکی به نسبت پایینی دارند اما می‌توانند یک فیلم رنگ بسیار مقاوم و با طول عمر بالایی ایجاد کنند.

رنگ ساختمان از نوع رنگ روغنی برای دیوارهای داخلی

۲- رنگ ساختمان از نوع آکریلیک برای پروژه های داخلی و خارجی

این نوع از رنگ ساختمان بر پایه رزین های آکریلیک فرموله و ساخته شدند. این رزین‌ها مقاومت به نسبت بالایی دارند و می‌توانند برای فضاهای داخلی سازه و همچنین بیرون آن نیز استفاده شوند. در حال حاضر آمار فروش بسیار بالایی برای این رنگ وجود دارد و اکثر خریداران تمایل دارند که از این پوشش بنا به مزیتهای فراوان آن استفاده کنند. رنگ های آکریلیک برای رقیق سازی به حلال های نفتی احتیاج ندارند.

یعنی شما نیازی نیست که به دنبال خرید تینرهای مختلف شیمیایی برای کاهش غلظت رنگ و آماده سازی آن برای اجرا باشید. تنها کافی است مقداری سیال آب را با رزین های آکریلیک مخلوط کنید تا به آن قوام و غلظت ایده آل برسند. یکی رنگ ساختمان آکریلیک می‌تواند بر روی دیوارهای گچی، سیمانی، بتنی و فلزی داخل سازه استفاده شود.

در کنار این‌ها قابلیت اجرا بر روی نما را دارد, اما نمای ساختمان نباید از جنس سنگ یا آجر باشد. چرا که در این شرایط شما باید به دنبال رنگ های شفاف جهت پوشش دهی نمای آجری و سنگی باشید. اگر نمای سازه از جنس بتن است پوشش های آکریلیک بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. رنگ بندی های متنوعی برای آنها است. اما رنگدانه پایه آنها سفید می‌باشد.

نکات اجرایی پروژه های نقاشی ساختمان

برای نقاش ساختمان لازم است که یکسری نکات اجرایی را رعایت کنیم. در مرحله اول انتخاب رنگ مناسب، مهمترین کاری است که انجام می‌دهیم. برای نمای داخلی، رنگ ساختمان روغنی یا آکریلیک ایده آل هستند اما برای بخش خارجی شما باید از پوشش های آکریلیک که دارای خاصیت عایق رطوبتی هستند استفاده کنید.

بعد از انتخاب رنگ ابزارها اولویت کار هستند. برای بخش خارجی هم می‌توان از غلتک و هم اسپری‌ها استفاده کرد. برای نمای داخلی غلتک‌ها و قلم موها ترجیح داده می‌شوند. حتما باید از ابزارهای استاندارد و کاملا تمیز برای نقاشی ساختمان بکارگیری کنید. اگر تجهیزات شما کاملا جدید هستند یک پروژه پوشش دهی با کیفیت خواهید داشت.

اگر چندین بار از آنها استفاده کردید حتما با حلال های شیمیایی نظیر تینرها رنگ های خشک شده را از روی آن پاک کنید تا به راحتی بتوان پوشش های رنگی را روی دیوار اجرا کرد. در آخر نیز برای دریافت نتیجه ایده آل همواره توصیه می‌شود از تکنسین های با تجربه بهره ببرید. زیرا این گونه افراد می‌دانند چه ریزه کاری هایی را در استفاده از رنگ ساختمان داشته باشند تا نتیجه نهایی مورد رضایت کارفرمایان باشد.

نکات اجرایی پروژه های نقاشی ساختمان

تولید متنوع ترین رنگ‌ها در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام علاوه بر تولید انواع رنگ ساختمانی روغنی و آکریلیک فعالیت گسترده ای در زمینه فروش و ساخت پوشش های رنگی صنعتی نظیر پرایمرها و مشتقات رنگ های اپوکسی دارند. در کنار این‌ها حجم بالایی از انواع عایق رطوبتی و همچنین رزینهای اپوکسی کف نیز تولید می‌شوند. قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا از جمله ویژگی های محصولات است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و تماس با این شرکت به وبسایت رسمی ranachem.com مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml