روس ها بازار مسکن دبی را زیر و رو کردند!

داده‌های آماری نشان می‌دهد که روس‌ها خرید ملک خود را در دبی به شدت افزایش داده‌اند و قیمت‌ها را در امارات متحده عربی پس از توقف سرمایه‌گذاری در کشورهای غربی به سطوح بی‌سابقه رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز به نقل از راشاتودی، روس‌ها در صدر فهرست خریداران املاک و مستغلات یک توسعه‌دهنده بزرگ دبی قرار گرفته‌اند و این بدان معناست که تقاضا برای ملک در امارات همچنان بالاست.

Emaar Properties که بزرگترین شرکت املاک و مستغلات در دبی است و حدود ۳۰ درصد از کل پیش فروش املاک در این شهر را به خود اختصاص داده است، فاش کرد که اتباع روسیه بزرگترین بخش این بازار را تشکیل می دهند. این شرکت درصد دقیقی را مشخص نکرده است.

این رسانه همچنین اعلام کرد که داده‌های آماری نشان می‌دهد که روس‌ها پس از تحریم‌هایی که مانع از سرمایه‌گذاری آنها در کشورهای غربی شد، خرید ملک در دبی را به شدت افزایش داده‌اند و قیمت‌ها در امارات متحده عربی را به سطوح بی‌سابقه رساند.

به گفته سارا بوتروس، تحلیلگر CI Capital، سرمایه گذاران روسی حدود ۱۲ درصد از خریداران این شرکت را در سال جاری تشکیل می دهند. برای مقایسه، روسیه در سال ۲۰۲۲ در رتبه دوم و در سال ۲۰۲۰ در رتبه نهم قرار گرفت.

وی گفت: پیش بینی می کنیم که جریانات (سرمایه گذاری) روسیه تا پایان سال جاری به قوت خود باقی بماند. این عمدتا به دلیل جذابیت بخش لوکس در دبی است، جایی که بازده اجاره بسیار بالا و هزینه های سرمایه گذاری پایین است.

بر اساس این گزارش، شرایط ترجیحی مانند عدم مالیات بر درآمد اجاره و بازده اجاره بالاتر، ثروتمندان روس را برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات دبی جذب کرده است.

بر اساس گزارش گروه مشاوره املاک CBRE، درآمد اجاره در شهر از ۶.۷۵ درصد تا ۷.۲۵ درصد در سه ماهه دوم متغیر بود.

بازار املاک و مستغلات دبی به دنبال بحران ویروس کرونا با هجوم اخیر خریداران جدید، مانند روس‌های ثروتمندی که برای محافظت از دارایی‌ها در برابر تحریم‌ها به امارات متحده عربی انتقال داده‌اند، وضعیت خوبی دارد.

روس ها همچنین به عنوان خریداران خارجی املاک و مستغلات در ترکیه در ماه جولای ظاهر شدند و حدود یک چهارم کل خانه های فروخته شده به خارجی ها را تشکیل می دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml