روند کاهشی قیمت طلا و سکه / قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار

اخبار تایمز | قیمت طلا و انواع سکه امروز با بازگشایی بازارها کاهش یافته است اما قیمت انس تاکنون روند صعودی داشته است.

امروز شنبه ۱۴ مردادماه قیمت طلا و سکه در حال کاهش است. در ده روز گذشته دو بازار ارز و طلا تنها در روزهای دوشنبه و شنبه (۹ و ۱۹ مرداد) به صورت رسمی فعال بودند و قبل و بعد از آن به دلیل تعطیلات محرم و گرمای هوا در تعطیلات بودند. با وجود این، معاملات پشتیبان ادامه یافت و بازارها از نوسانات صعودی و نزولی در امان نبودند. هفته گذشته هم دلار و هم طلا و سکه ابتدا افزایش قیمت را تجربه کردند و سپس کاهش یافتند. روند کاهشی قیمت دلار و قیمت طلا امروز شنبه همزمان با بازگشایی بازارها ادامه یافت. دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بازگشته و معاملات غیرقانونی فردا نیز در همین کانال در حال انجام است. در این شرایط در بازار طلا و سکه چه می گذرد؟

قیمت طلا و انواع سکه در بازار امروز

در بازار داخلی قیمت طلا با روند نزولی به دو میلیون و ۳۶۹ هزار تومان رسیده است. حدود ۲۳ هزار تومان نسبت به دیروز کاهش داشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان است; حدود ۲۰۷ هزار تومان نسبت به دیروز کاهش داشته است. نرخ نقدی سکه بهار آزادی نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نداشته و با قیمتی حدود ۲۶ میلیون و ۹۹ هزار تومان معامله می شود.

بر این اساس حباب سکه امامی امروز با ۳۳۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته به ۶ میلیون و ۱۶۸ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز ۱۶ تومان کاهش را تجربه کرد و به ۳ میلیون و ۸۳ هزار تومان رسید.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می شود که نسبت به روز کاری گذشته تغییر محسوسی نشان نمی دهد. حباب نیم سکه نیز با ۱۰۱ هزار تومان افزایش به ۴ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان رسیده است.

ربع سکه امروز با نرخ ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود که نسبت به دیروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. همچنین حباب آن نیز نسبت به روز کاری گذشته ۷۶ هزار تومان کاهش داشته و به رقم پنج میلیون و ۱۲۲ هزار تومان رسیده است.

اما قیمت سکه گرمی شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باقی مانده است. ۱۰۰ هزار تومان کمتر از روز کاری قبل. حباب این سکه با ۲۴ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۵۹۳ هزار تومان رسیده است.

روند افزایش قیمت انس

امروز اما قیمت جهانی طلا برخلاف روزهای گذشته در حال افزایش است. البته بازار طلای ایران به جای اینکه تحت تاثیر قیمت ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط بازار دلار در داخل ایران حرکت می کند. با وجود این یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار همین قیمت ها در بازار جهانی است. کارشناسان این نسبت را برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد می دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. در ۳۰ روز گذشته طلای جهانی حدود ۱.۲۶ درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی برخلاف چند روز گذشته رو به افزایش است. اونس در زمان نگارش این گزارش به حدود ۱۹۴۲.۸ دلار رسید که به معنای افزایش حدود ۰.۳۶ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

در نیمه اول هفته گذشته قیمت جهانی طلا با نوسانات مثبت و بی ثباتی همراه بود. اما پس از جلسه بانک مرکزی و افزایش یک پله ای نرخ سود، قیمت از محدوده دلار ۸۰ به سطح ۱۹۴۲ دلار سقوط کرد و در نهایت با جبران بخشی از زیان خود، به آخرین معاملات خود پایان داد. هفته به قیمت ۱۹۵۹ دلار. در روزهای اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان در حال کاهش است.

قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار

امروز برخلاف روند قیمتی در بازار جهانی طلا، قیمت ها در بازار ایران رو به کاهش است و این امر تحت تاثیر قیمت دلار رخ داده است. اگرچه برخی سیگنال‌های سیاسی مانند احتمال وقوع جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس، هشدارهای جمهوری‌خواهان آمریکایی به ایران و کاهش خوش‌بینی‌ها نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی، می‌تواند قیمت نفت را افزایش دهد. دلار، اما بر اساس برخی اقدامات و فشارها، بازارساز بهار قیمت دلار را فشرده کرده و در نتیجه قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز کاهش یافته است.

منبع: تجارت نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml