روند کاهشی نرخ ارز تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

سیگنال های مثبت انتشار منابع ارزی ایران به بازار ارز نشان می دهد که روند ثبات و کاهش قیمت دلار در هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش اخبار تایمز؛ پس از آزادسازی ۶ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران که اخیرا به حساب بانک های ایرانی در قطر واریز شد، بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به کاهش قیمت دلار خوش بین هستند و روزهای آرام و باثباتی را برای ارز پیش بینی می کنند.

با نگاهی به قیمت ارز در روزهای گذشته مشخص می شود که آزادسازی منابع ارزی ایران و همچنین روند دیپلماسی و گشایش های سیاسی همچنان بر بازار تاثیرگذار است. امروز پنجشنبه قیمت ارز در برخی کانال های تلگرامی به ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش یافته است و گفته می شود این روند نزولی ممکن است در هفته آینده تا رسیدن قیمت دلار به ۴۸ هزار تومان ادامه داشته باشد.

روند کاهشی نرخ ارز تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

گزارش‌های میدانی از بازار منوچهری و سبزه‌میدان هم مانند روز‌های قبل حکایت از عقب‌نشینی خریداران و تلاش سوداگران برای تنفس مصونوعی به دلار حکایت دارد، ولی باز هم کسی حاضر به خرید ارز در فضای ریزشی نیست.

ریزش قیمت‌ها در بازار رسمی هم در ادامه روندی که از ابتدای هفته شروع شده بود، ادامه پیدا کرد. در معاملات امروز (پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۱ هزار و ۱۸۹ تومان کاهش یافته است. همچنین قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۴ هزار و ۱۳۲ تومان و از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات ۱۱هزار و ۲۱۵ تومان ارزش‌گذاری شده است.

البته روند کنترل و تثبیت بازار ارز توسط بانک مرکزی ماه هاست که ادامه دارد و پس از آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی و عراق در دولت سیزدهم، قیمت ارز علیرغم کاهش به راحتی امکان پذیر شد. تلاش تجار و بازرگانان بازار. پیش بینی می شود کاهش یابد.

همچنین سایر منابع ارزی مسدود شده کشور با اقدامات مثبت دولت سیزدهم همچنان در حال جمع آوری است که می تواند از طریق دریافت پول از فروش نفت، ثبات و کاهش قیمت ارز در بازار را برای مدت طولانی تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به اخبار رسیده از بازار ارز در مناطق مختلف تهران، می توان پیش بینی کرد که تلاش دلالان برای اخلال در بازار بی فایده بوده و قیمت ارز همچنان در موج نزولی قرار دارد. این در حالی است که تا چند روز پیش دلالان و اخلالگران بازار ارز با انواع عملیات روانی و سود جویانه در بازار می توانستند قیمت دلار را تا مرز ۵۰ هزار تومان برسانند. اما اتفاقات خوب ارزی و بین المللی اخیر دلار را دوباره در آستانه ورود به کانال ۴۸ هزار تومان قرار داد.

به این ترتیب تیرهای دلالان بازار ارز برای کنترل و افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته له شد و اکنون با اتکا به برنامه های تثبیت و کنترل بازار از سوی بانک مرکزی که با تکیه بر آزادسازی منابع ارزی، موج کاهشی دیگری را طی هفته گذشته می توان مشاهده کرد. در بازار ارز پیش بینی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml