رونمایی از ب ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴ | امکانات باورنکردنی این خودرو لوکس را ببینید

به گزارش شمانیوز :  ب ام و سری ۵ ۲۰۲۴ ،سدان پرفورمنس که قرار است سال ۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی شود .خودرو  ب ام و سری۵ ۲۰۲۴ با کد اتاق G60، تحت تاثیر زبان طراحی تازه این برند شکل گرفته است.طراحی فضای کابین ب ام و سری ۵  ۲۰۲۴ کاملاً متحول شده است . در ادامه بررسی بیشتر این خودرو پرداخته ایم. 

 

 

طراحی ظاهری ب ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴

در قسمت جلو خبری از جلوپنجره های بزرگی که ب ام و در سال های اخیر به کرات از آن برای محصولات خود استفاده کرده است، نیست و همین قضیه موجب شده تا سری ۵ جدید بیشتر مورد پسند مردم قرار گیرد. یکی دیگر از نکات مهم طراحی ظاهری این خودرو چراغ های جلوی یک تکه است که توانسته این سری ۵ را مشابه سری ۵ های قدیمی کند و مانند سری ۷ های جدید حس عجیب بودن را به ما ندهد.

اما ضعف کوچک طراحی این خودرو در عقب مشخص می شود که برخلاف چراغ های جلو با یک جفت چراغ کشیده و باریک روبرو هستیم که با ابعاد و اندازه چراغ های جلو کاملاً سازگار نیست و می توان به این عدم تطابق کمی ایراد گرفت.

ب ام و سری 5 مدل 2024

مشخصات فنی ب ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴

نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز است که توسط توربوشارژ پرخوران می شود و می تواند حداکثر توان ۲۵۵ اسب بخار و ماکسیمم گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را برای خودرو فراهم کند. شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت ورژن دیفرانسیل عقب سری ۵ جدید ۵.۹ ثانیه است که این زمان در نسخه دو دیفرانسیل یا xDrive، ۰.۱ ثانیه کم تر می شود.

موتور برقی کوچک این نسخه در کنار یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی قرار می گیرد که در مجموع این دو موتور می توانند ۳۷۵ اسب بخار و ۵۴۰ نیوتن متر را تولید کنند و در اختیار گیربکس قرار دهند. این را نیز بهتر است بدانید که ورژن هیبرید خفیف فقط با سیستم ۴ چرخ محرک تولید می شود و زمان شتاب گیری اش ۴.۵ ثانیه است.

ب ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴ دارای دو تریم تمام برقی است که یکی از آن ها eDrive40 نام دارد و نام دیگری از آن جایی که توسط ام پاور ارائه می شود، M60 است.

سری پنج eDrive40 از یک موتور الکتریکی بهره می برد که ۳۳۵ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتن متر را در حالت اووربوست (Over boost) به محور عقب تحویل می دهد و خودرو را در عرض ۵.۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۶۰ مایل بر ساعت می رساند. بهتر است این را هم بدانید که نسخه های برقی دارای محدود کننده سرعت هستند که این محدودیت در eDrive40 193 کیلومتر بر ساعت می باشد.

سری پنج M60 از دو موتور برقی استفاده می کند که آن دو در مجموع توان ۵۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۲۰ نیوتن متری را در حالت اووربوست بین محورهای جلو و عقب تقسیم می کنند. زمان شتاب گیری این نسخه ۳.۷ ثانیه است و حداکثر سرعتش بر روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت قفل شده.

باتری های هر دو نسخه تمام برقی، ۸۴.۳ کیلو وات ساعت ظرفیت دارد که قادر است با یک بار شارژ، eDrive40 را تا ۴۷۵ کیلومتر و M60 را تا ۴۱۲ کیلومتر جابجا کند.

ب ام و سری 5 مدل 2024

آپشن های ب ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴

جدا از امکاناتی مانند مولتی مدیاهای یک پارچه، کلاستر دیجیتال و … که امروز در اغلب خودروهای لوکس یافت می شوند، سری ۵ جدید به آپشنی مجهز است که برای تغییر لین (Lane) خودرو به صورت اتوماتیک، نیاز است تا راننده به یکی از آینه های جانبی نگاه کند تا خودرو کاملاً خودکار و بدون دخالت راننده لینش را تغییر دهد.

منبع :اسب بخار


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml