رونمایی از خودروجک S3 اتوماتیک | امکانات خاص و ویژه این خودرو را ببینید + فیلم

به گزارش شمانیوز : خودرو جک S3 اتوماتیک ، یکی از خوردوهای چینی است که توسط شرکت کرمان موتور وارد ایران شده است. خودرو جک S3 اتوماتیک قبل از خودروی پرطرفدار جک S5 عرضه شده است اما در ایران پس از S5 وارد و عرضه شده است. خودرو جک S3 هم همانند جک S5 شباهت بسیار زیادی با خودرو های هیوندای دارد. در ادامه بررسی و معرفی کامل این خودرو می پردازیم.


دانلود ویدیو

بررسی خودرو  جک S3 اتوماتیک

جک S3 یک کراس‌اوور جمع و جور دیفرانسیل جلو است که همچون تمامی خودروهای این رده از لحاظ مشخصات فنی بیشتر به هاچ‌بک‌ها شباهت دارد تا یک شاسی‌بلند واقعی، اما با این حال بدلیل وجود ویژگی‌هایی مثل ارتفاع اندکی بالاتر از سطح زمین و در نتیجه عبور ساده‌تر از دست‌اندازهای معمول، فضای مناسب کابین و صندوق و استفاده از اِلمان‌های ظاهری مشابه SUVهای واقعی، میشود آن را مقداری جذاب‌تر و با ابهت‌تر از هاچ‌بک‌های ساده توصیف نمود. البته طراحی ظاهری S3 از برخی ناهماهنگی‌ها رنج می‌برد که همواره منتقدان خودش را داشته اما با این حال بسیاری افراد توانسته‌اند با ظاهر عجیب و غیرمعمول این فرزند کرمان‌موتور ارتباط برقرار کنند. بخصوص که زرق و برق‌های استفاده شده در بدنه S3 از دید بسیاری افراد جذاب‌تر از لباس‌های ساده و بی‌آلایش (اما هماهنگ) امثال رنو ساندرو است.

با ورود به داخل کابین اوضاع به مراتب بهبود می‌یابد و طراحی مناسب کابین در کنار ارگونومی مطلوب ادوات حس خوبی به شما منتقل خواهند نمود. S3 از نظر پیشرانه و توانایی‌های حرکتی هم شرایط قابل‌قبولی دارد و با اینکه شتاب اولیه و هندلینگ ایده‌آلی ارائه نمی‌کند اما قادر است در شتاب ثانویه و کشش راضی نگاهتان دارد. البته با توجه به قدرت نه‌چندان زیاد موتور و استفاده از گیربکس CVT، نباید انتظار لذت رانندگی خاصی از S3 داشته باشید اما اگر قرار بر مقایسه با رقبایی نظیر ام وی ام X22 باشد می‌توانیم عملکرد فنی نماینده جک را کاملاً مناسب و برتر از رقیب ارزیابی کنیم. همچنین وجود آپشن‌های کافی (از جمله سیستم کنترل پایداری الکترونیکی) در کنار کیفیت سواری قابل قبول و ۵ ستاره ایمنی CNCAP، از دیگر نکاتی هستند که مشتریان را به این محصول امیدوار نموده‌اند. البته در این بین مشکلاتی مثل حذف ایربگ‌های جانبی، عرض کم صندلی عقب (نامناسب برای ۳ سرنشین بزرگسال)، صدای زیاد پیشرانه در هنگام شتاب‌گیری، کیفیت متوسط متریال و قیمت بالای برخی از قطعات یدکی نیز وجود دارند که پس از خرید S3
باید با آنها کنار بیائید.

 

داخل جک S3

بسیاری افراد اعتقاد دارند که ظاهر بیرونی ماشین برای دیگران است و در نتیجه باید به دیزاین داخلی که بصورت مداوم در دایره دید خودمان قرار می‌گیرد اهمیت بیشتری بدهیم. جک S3 دقیقاً برای همین ذهنیت ساخته شده. این محصول شاید در طراحی بیرونی ضعف‌هایی داشته باشد اما در داخل کابین به ترکیبی زیبا و هماهنگ دست یافته که همه جوره شما را راضی نگاه خواهد داشت. اندک مشکلات کیفی قابل مشاهده هم برای این رنج قیمتی کاملاً طبیعی به نظر می‍‌رسد و نمی‌توان ایراد چندانی به نماینده اقتصادی جک وارد نمود. داشبورد حجیم، نشانگرهای اسپرت پشت‎‌آمپر، دریچه‌های خوش استایل تهویه و امکانات قابل قبولی که در قسمت‌های مختلف به چشم می‌آیند از جمله نکاتی هستند که به افزایش جذابیت‌های کابین S3 یاری رسانده‌اند و ارگونومی مطلوب، این مزیت‌ها را تکمیل نموده است.

خودرو جک S3 اتوماتیک

البته ارتفاع سقف در قسمت عقب برای افرادی با قد بلندتر از ۱۸۰ سانتی‌متر ایده‌آل نیست و عرض کم صندلی در این بخش نیز، فضا را برای سه سرنشین بزرگسال مقداری تنگ نموده اما با در نظر داشتن رقبایی مثل چانگان CS35 میتوان اوضاع S3 را مناسب و فضای کابین را جادار و خانوادگی توصیف نمود. صندوق عقب نیز محفظه مناسبی در اختیار قرار می‌دهد که به نسبت انتظاری که از یک کراس‌اوور کامپکت می‌رود انصافاً راضی‌کننده است.

 

طراحی جک S3

جک S3 از قطعات زیبایی ساخته شده که هر کدام از آنها به تنهایی طراحی جذابی دارند، اما متاسفانه عدم رعایت تناسب میان بخش‌های مختلف، بخش اعظم زحمات طراحان را هدر داده و محصول نهایی از بسیاری زوایا ناهماهنگ از کار درآمده است. مثلاً جلوپنجره بیش از حد بزرگ و رینگ‌ها زیادی کوچک در نظر گرفته شده‌اند و کاپوت بسیار کوتاه ماشین نیز هیچ سنخیتی با شیشه بلند و حالت خاص ستون A ندارد. محل نصب آینه‌های جانبی هم چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و عدم توازن میان عرض و ارتفاع خودرو، هارمونی کلی را خدشه‌دار نموده است.

خودرو جک S3 اتوماتیک

با این حال نباید از یاد برد که خودروهای بی‌نهایت ساده با طراحی کاملاً اقتصادی نظیر رنو ساندرو استپ‌وی در این رنج قیمتی حاضر هستند که هرچند از نظر هماهنگی شرایط به مراتب بهتری از نماینده جک دارند اما از نظر خصلت‌های لوکس و جاذبه‌های جوان‌پسندانه در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند و اینجاست که محصول چینی با زرق و برق‌های بیشتر و اِلمان‌های اسپرت و آفرودی قادر است نظرات بسیاری را به خود جلب نماید. ضمناً استقبال گسترده از این محصول نشان میدهد که حداقل در بازار محدود داخلی، اکثریت افراد نکات مثبت ظاهر S3 را پررنگ‌تر از نکات منفی مورد اشاره دانسته‌اند.

 

مشخصات جک S3

زیر کاپوت جک S3 یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس‌طبیعی به حجم ۱۵۹۰ سی‌سی قرار گرفته که از سیستم VVT نیز بهره می‌برد و قادر است در بهترین حالت ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت (دور موتور ۶۰۰۰) و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور ۳۵۰۰ الی ۴۵۰۰) تولید نماید که این اعداد و ارقام برای وزن حدود ۱۲۵۰ کیلوگرمی ماشین تقریباً کافی به نظر می‌رسند. البته استفاده از گیربکس اقتصادی CVT و تاخیرهای اولیه معمول در این نوع جعبه‌دنده باعث شده که جک S3 شتاب اولیه ایده‌آلی نداشته باشد اما در ادامه و دور گرفتن موتور شاهد بهبود اوضاع هستیم. در واقع برای استفاده‌های معمول، میزان قدرت و کشش کافی است و شتاب ثانویه قابل‌قبول ماشین باعث شده حتی برای سبقت‌گیری‌های جاده‌ای هم با مشکل خاصی روبرو نشویم. البته در هنگام شتاب‌گیری صدای نسبتاً زیادی به داخل کابین نفوذ می‌کند که بخشی از آن به عملکرد خاص گیربکس CVT و بالا نگاه داشتن مداوم دور موتور مربوط می‌شود. مصرف سوخت نیز در شرایط ترکیبی در حوالی عدد ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌چرخد که این عدد بسته به سبک رانندگی
می‌تواند متفاوت باشد.

 

قیمت خودرو جک S3 اتوماتیک به روز رسانی شده ۱۴ مهر

۹۷۵.۰۰۰.۰۰۰   تومان

 


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml