رونمایی از خودروی جدید تیگو ۵ | ویژگی های باورنکردنی تیگو ۵ جدید را ببینید

خودرو چری تیگو ۵ از سری خودروهای چری، خودروی چینی است.
ماشین چری تیگو ۵ کراس اوور به سادگی زیبا با خدمات پس از فروش خوب است و رقیب بسیار سرسختی به نام جک اس ۵ دارد که رقابت جالبی با یکدیگر دارند. در قسمت خارجی نیز تغییر گرافیک چراغ های جلو و بازطراحی سپر و درب صندوق عقب از مهم ترین تفاوت ها با نسخه های قبلی این خودرو بود. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو و ویژگی های آن می پردازیم.


دانلود ویدیو

طراحی خارجی و داخلی تیگو ۵ (Tiggo 5)

ابعاد خارجی تیگو ۵ برابر با ۴۵۰۶ میلی متر طول، ۱۸۴۱ میلی متر عرض و ۱۷۴۰ میلی متر است. جلوی خودرو متشکل از چراغ هایی است که کمی بزرگ به نظر می رسند و جلو پنجره مشبکی که نشان چری را در وسط خودرو با دو بال نشان می دهد. کروم داره پروژکتورهای دایره ای کوچکی در وسط قاب کرومی رنگ در کناره های سپر قرار گرفته اند و جلوه خاصی به مجموعه سپر خودرو می دهند.

تیگو 5 جدید

طراحی نمای عقب خودرو نسبت به نمای جلوی خودرو قابل قبولتر است. چراغ های عقب خودرو که مجهز به ال ای دی هستند و پروژکتورهای باریکی که روی سپر قرار گرفته به همراه اگزوزها نمای عقب خودرو را دلپذیرتر کرده است. نکته مهم در طراحی خودرو تیگو ۵ این است که این خودرو به طور کامل یا جزئی از هیچ خودرویی کپی نشده است.

تیگو ۵ با طول ۴.۵ متر، عرض ۱.۸ متر و ارتفاع ۱.۷ متر یک کراس اوور سایز متوسط اما نسبتاً بلند است و در مقایسه با بسیاری دیگر از کراس اوورهای خیابانی بلندتر است. فاصله دو محور ۲ ۶ متری رینگ چرخ ۱۷ اینچی با لاستیک های ۶۵/۲۲۵ و فاصله مناسب کف خودرو از سطح زمین شرایط هندسی نسبتا مناسبی را برای عبور از جاده های ناهموار ایجاد می کند و از طرفی شعاع گردش ۵.۵ متر ( فضای گردش کامل ۱۱ متر) عدد مناسبی برای مانور در خیابان های باریک و پر ترافیک شهر محسوب می شود. بنابراین می توان گفت که تیگو ۵ از نظر ابعاد و مشخصات، فاصله بین خودروهای شهری و SUV های خارج از شهر را به خوبی طی کرده است. است.

تیگو 5 جدید

باید بپذیریم که چری تیگو ۵ از نظر ظاهری تقریبا بی نقص است و ظاهر یک خودرو در ایران وزنه سنگینی برای تضمین فروش خودرو است. پس از ورود به فضای داخلی خودرو با بوی نامطبوع پلاستیک بی کیفیت مواجه می شوید که از همان ابتدا حس نشستن در خودروی ارزان قیمت را به جای یک کراس اوور لوکس چند صد میلیون تومانی القا می کند که حیف است.

کابین خودرو طراحی دلپذیری دارد و از SUV هایی مانند سانتافه الهام گرفته شده است. کنسول میانی T شکل است و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی در قسمت بالایی آن خودنمایی می کند. استفاده از رنگ مشکی در کنار نوارهای کرومی جذابیت کابین را دو چندان کرده است. صندلی های ماشین چرمی هستند و استفاده از نخ قرمز برای روکش مبلمان ایده جالبی است. جاگذاری ابزار و کلیدها با دقت انجام شده و منجر به افزایش تسلط راننده بر آنها شده است. از امکانات این خودرو می توان به سانروف، صفحه نمایش ۸ اینچی، سیستم استارت بدون دکمه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، آینه وسط الکتروکرومیک و … اشاره کرد.

همچنین بخوانید: رونمایی از خودروی چری تیگو ۳X جدید | امکانات باورنکردنی چری تیگو ۳X جدید را ببینید

ایمنی تیگو ۵ جدید

در صنعت خودروسازی امروز، شرکت‌های معتبر همواره سعی در افزایش امنیت و استحکام محصولات تولیدی خود دارند؛ در این میان شرکت چری نیز توانسته در ساخت بدنه تیگو ۵، ورق‌های فولادی بسیار مقاوم آلمانی را از طریق شیوه جوشکاری لیزری به یکدیگر متصل نماید تا در نهایت این خودرو بتواند در تصادفات رانندگی، نیرویی بالغ‌بر ۱۶۰۰ پاسگال را تحمل نماید.

تیگو ۵ در سال ۲۰۱۳ توانست با تکیه‌بر استحکام بالای بدنه و تجهیزات متنوع، ۵ ستاره ایمنی را از موسسه امنیت چین (C – NCAP) کسب نماید که این امر به‌خوبی بیان‌گر توان بالای این خودرو در محافظت همه‌جانبه از سرنشینان است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم خودرویی که به‌منظور بررسی در اختیار تیم نویسنده ۷۷۷ قرار داده‌شده از نوع نیوفیس اکسلنت است و از تجهیزات امنیتی بسیار خوبی در این رنج قیمت بهره می‌برد که ازجمله آن‌ها می‌توان به ۴ کیسه هوا، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD، سنسور و دوربین پارک عقب (دینامیک)، TCS (کنترل نیروی رانش)، ESP (کنترل پایداری خودرو)، ASR (ضد لغزش)، HHC (کنترل کمکی شروع حرکت در سربالایی)، EBA (ترمز اضطراری خودکار)، سیستم هشداردهنده، ایموبلایزر، قفل مرکزی و… اشاره نمود.

مشخصات فنی و رفاهی :

در قسمت فنی، این خودروی چری تیگو ۵ مجهز به موتور ۴ سیلندر خطی ۱۹۷۱ سی سی با حداکثر توان خروجی ۱۳۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک است. از نوع کوپل ترونیک. مصرف سوخت ترکیبی تیگو ۵ ۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

در قسمت راحتی و ایمنی، چری تیگو ۵ دارای امکاناتی مانند ۴ ایربگ، ترمز ضد قفل ABS با EBD، سیستم های پایداری، ESP-ASR-DTC-HHC-EBA، استارت دکمه ای، کروز کنترل، سانروف می باشد. ، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با مانیتور ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، صندلی های چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، لذت و…

تیگو 5 جدید
مشخصات کلی  تیگو ۵ در یک نگاه :
  •  نوع موتور: SQR484F
  •  حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
  • ضریب تراکم: ۱۰.۱
  •  توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
  •  حداکثر سرعت: ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت (گیربکس CVT) و ۱۷
  • ۵ کیلومتر بر ساعت (گیربکس ۵ سرعته دستی)
  •  سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک‌فرسون
  • سیستم تعلیق عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
  •  نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
  • نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی ساده
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۹۶ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت (گیربکس CVT) و ۸.۵ لیتر (گیربکس دستی)نوع گیربکس: CVT (7 سرعته تیپ ترونیک) – ۵ سرعته دستی
  • توضیح: تیپ‌های LUXURY و EXCELLENT سفارش ایران با گیربکس CVT عرضه
قیمت جدید کارخانه چری تیگو ۵ توربو(TURBO) ،۳ مهر ۱۴۰۲

ماه

TURBO

مهر ۱۴۰۲ ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml