رونمایی از خودروی هیوندای ۲۰۲۲ +‌ ویژگی های باورنکردنی این هیوندای خاص را ببینید

هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره ای است، هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، زیرمجموعه گروه موتور هیوندای است که اکنون پس از تویوتا (ژاپن) و گروه فولکس واگن (آلمان) بزرگترین و جایگاه بالاتری نسبت به جنرال موتورز (ایالات متحده آمریکا) است. این شرکت به عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می شود.

به گزارش اخبار تایمز؛ هیوندای کاسپر ۲۰۲۳ اولین بار در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد.این کراس اوور طراحی فانتزی دارد و با طول تقریبی ۳.۶ متر در کلاس A طبقه بندی می شود. هیوندای قرار است این کراس اوور جدید را علاوه بر سرزمین مادری در بازار هند نیز عرضه کند. این کراس اوور کوچک در کره تولید می شود و با توجه به قیمت پایینش شانس زیادی برای ورود به ایران دارد.


دانلود ویدیو

طراحی ظاهری و نمای بیرونی هیوندای کسپر

با وجود ابعاد کوچک، فرم بسیار خوبی برای نورها و حجم بدنه وجود دارد. این حالت باعث می شود کاسپر کمی بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

در نگاه اول، کاسپر شبیه خودروهای دودر است. زیرا دستگیره های درهای عقب به خوبی پنهان شده اند. همچنین برش های دقیق روی بدنه، کاپوت جلو، چراغ ها و درهای ورودی کابین را نشان می دهد. از طرفی احتمالا با هدف افزایش ایمنی، عرض زیادی برای ستون میانی دیده می شود.

طراحی کابین و نمای داخلی هیوندای کسپر

از یک خودروی شهری نمی توان انتظار مواد با کیفیت و تجهیزات لوکس را داشت. به همین دلیل برای هیوندای کاسپر از صندلی های پلاستیکی سخت و ساده استفاده می شود.

چهار سرنشین با قد ۱۹۰ سانتی متر به راحتی در کاسپر جای می گیرند. حتی برای صندلی عقب هم فضای کافی برای جلوی زانو و بالای سر وجود دارد اما چندان راحت و مناسب برای سفرهای طولانی نیست. چهار صندلی تاشو و دو نفر کوتاه قد می توانند از این خودرو برای اقامت شبانه استفاده کنند.

صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی و پنل دیجیتال ۴.۲ اینچی پشت فرمان از ویژگی های مهم کاسپر هستند. این خودرو فقط با گیربکس اتوماتیک تولید می شود اما موقعیت دسته دنده به گونه ای است که در حرکت سرنشینان جلو و حرکت بین صندلی ها اختلال ایجاد نمی کند. راننده می تواند نزدیک دیوار پارک کند و از کنار دانش آموز پیاده شود.

در صورت خواباندن صندلی های عقب، ۹۴۰ لیتر فضای باز فراهم می شود. در حالت عادی با چهار سرنشین و صندلی فعال حجم قابل استفاده بسیار کم حدود ۲۰۰ لیتر است که برای یک یا دو چمدان مناسب خواهد بود احتمالا به همین دلیل ظرفیت حمل بار تقویت شده ۷۵ کیلوگرمی روی سقف تعبیه شده است. .

رونمایی از خودروی هیوندای 2022 +‌ ویژگی های باورنکردنی این هیوندای خاص را ببینید

پیشرانه و تجهیزات فنی هیوندای کسپر

دو مدل کسپر با موتور هزار سی‌سی تنفس طبیعی و توربوشارژ وجود دارند. این خودروها سه سیلندر و  چهار دنده اتوماتیک هستند.

ارزان‌ترین مدل، ۷۵ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌ی توربوشارژ، ۹۹ اسب بخار و ۱۷۲ نیوتن‌متر دارد  که برای خودروی شهری با وزن ۱۰۶۰ کیلوگرم، کافی به نظر می‌رسد. در تست‌های انجام شده با کسپر توربوشارژ در حالت تک سرنشین، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰/۵ تا ۱۱ ثانیه ثبت شده است.

علاوه‌بر نمایشگرهای داخل کابین و گیربکس اتوماتیک که در هر دو مدل توربوشارژ و تنفس طبیعی وجود دارد؛ فناوری‌های ایمنی شامل دو کیسه هوا، هشدار برخورد از جلو، سنسور عقب، دوربین پارک، باربند، هشدار خروج از خط، ناوبری ماهواره‌ای، کروز کنترل، ترمز ABS و سامانه کنترل کشش، آپشن‌های استاندارد هیوندای کسپر هستند.

قیمت هیوندای کسپر در بازار جهانی و ارزش احتمالی در ایران

مدل توربوشارژ هیوندای کاسپر در بازار کره جنوبی با قیمت ۱۱ هزار دلار به فروش می رسد. با این شرایط می توان هزینه خرید برای مشتری ایرانی را نزدیک به یک میلیارد تومان پیش بینی کرد.

در هند نسخه ای از هیوندای کاسپر با موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستی وجود دارد که فاقد صفحه نمایش لمسی است. این مدل تنها در هند دیده شده و به قیمت ۷۵۰۰ دلار به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml