رونمایی از خودرو آریزو ۸ | امکانات باورنکردنی این آریزو۸ خاص را ببینید

به گزارش شمانیوز : خودرو آریزو ۸ یکی دیگر از خودروهای چینی است که توسط مدیران خودرو وارد کشورمان شد. خودرو آریزو ۸ خودرو پرطرفداری است. خودرو اریزو ۸ از نظر داخلی شباهت زیادی به چری دارد. در ادامه به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت. 


دانلود ویدیو

بررسی آریزو ۸

هنگامی که کسب و کار چری به تثبیت رسید، این شرکت تصمیم گرفت تا محصولات خود را براساس سبک بدنه طبقه‌بندی کند. در این بین نام آریزو به خودروهای سدان تعلق گرفت. آریزو ۳، آریزو ۵ و آریزو ۷ نخستین محصولات این خانواده بودند. از بین خودروهای این خانواده، آریزو ۵ و بعدها آریزو ۶ به بازار ایران راه یافتند. خودروهای آریزو به لطف طراحی زیبا، امکانات رفاهی جذاب و البته شرایط فروش جذاب مدیران خودرو به سرعت در ایران به محبوبیت و فروش بالا دست یافتند.

 

طی چند سال اخیر، چری روند کسب و کار خود را تغییر داده است. بخشی از این تغییر به تولید خودروهای هیبریدی اختصاص دارد، در حالی که بخش دیگر به تولید خودروهای لوکس و بزرگ می‌پردازد. در همین راستا و پس از معرفی دو نسل از چری تیگو ۸، این شرکت آریزو ۸ را نیز برای عرضه به بازار معرفی کرد. آریزو ۸ طی تابستان سال گذشته معرفی شد و مدتی بعد کمپین‌های تبلیغاتی آن در چین آغاز شد. اکنون نیز مدیران خودرو قصد دارد تا این خودرو را به عنوان سدان پرچمدار خود وارد بازار ایران کند. همان‌گونه که انتظار داریم این خودرو با برند لوکس مدیران خودرو یعنی فونیکس به بازار عرضه خواهد شد. فونیکس آریزو ۸ در جایگاهی بالاتر از دو محصول دیگر هم‌خانواده‌اش یعنی فونیکس آریزو ۵ جی تی و فونیکس آریزو ۶ پرو قرار خواهد گرفت.

 

داخل آریزو ۸

نمای داخلی فونیکس آریزو ۸ شباهت بیشتری به سایر محصولات چری دارد. کلاسترهای به هم چسبیده، دکمه‌های پیانویی و کنسول با طراحی نامتقارن از جمله المان‌های طراحی مشترک بین کابین فونیکس آریزو ۸ و خودروهای جدید خانواده تیگو از جمله تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو هستند. با این حال دستگیره‌های درب فونیکس آریزو ۸ متفاوت هستند و به سبک سدان‌های لوکس کلاسیک طراحی شده‌اند تا حس برخورد با خودرویی بزرگ و مجلل به شما القا شود.

آریزو 8

فرمان فونیکس آریزو ۸ ابعاد مناسبی دارد و به صورت دی کات طراحی شده است. در دو سوی آن نیز دکمه‌های کنترلی مختلف قابل مشاهده هستند. طراحان چری برای خلق کابین آریزو ۸ از ترکیب رنگ‌های مشابه با رنگ بدنه خودرو استفاده کرده‌اند تا حس تجمل را به مخاطب منتقل کنند. همچنین جنس مواد به کار رفته در ساخت کابین این خودرو نسبت به محصولات قبلی خانواده آریزو ارتقا یافته است تا تفاوت آن با خودروهای کوچکتر و ارزان‌تر محسوس باشد.

اگر بخواهیم طراحی خارجی فونیکس آریزو ۸ را توصیف کنیم، باید گفت که ظاهر این خودرو ترکیبی از خودروهای چری، هیوندای و ام جی است. جلوپنجره این خودرو ابعاد بزرگی دارد و به صورت دو تکه طراحی شده است. قسمت بزرگتر در محل معمول جلوپنجره قرار دارد و یک نوار کرومی روی آن قرار گرفته است. این نوار کرومی به درون کاسه چراغ‌ها نفوذ کرده است و به نظر می‌رسد کل قسمت جلو طراحی یکپارچه‌ای دارد. قسمت دوم جلوپنجره بسیار کوچکتر است و در بخش میانی سپر جا خوش کرده است.

آریزو 8

نمای جانبی فونیکس آریزو ۸ ساده و شکیل است. یک خط از روی گلگیر جلو تا انتهای خودرو کشیده است و قسمت پایین درب‌ها نیز یک فرورفتگی و برآمدی فانتزی دارد. خوشبختانه رینگ‌های خودرو تناسب قابل قبولی با ظاهر جانبی خودرو دارند و البته سبک طراحی آن‌ها نیز برای بیننده جذاب است. در نمای عقب فونیکس آریزو ۸ الگوهای طراحی آریزو ۶ پرو را مشاهده می‌کنیم. سپر حجیم به همراه کاسه چراغ‌هایی با گرافیک مشکی ظاهر این بخش را اسپرت جلوه می‌دهند. خروجی‌های دوگانه اگزوز نیز واقعی هستند و خبر از وجود یک پیشرانه قدرتمند می‌دهند. فونیکس آریزو ۸ با دارا بودن فاصله محوری ۲۷۹۰ میلیمتر، در بازه بین خودروهای اندازه بزرگ و متوسط قرار می‌گیرد. با این حال می‌توان گفت که فونیکس آریزو ۸ بیشتر به هیوندای سوناتا شباهت دارد تا هیوندای آزرا.

 

مشخصات آریزو ۸

در قسمت طراحی به خروجی‌های دوبل دوگانه اگزوز اشاره کردیم که در قسمت عقب مشاهده می‌شوند و واقعی هستند. وظیفه این اگزوزها، ایجاد تنفس ایده آل برای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر است که حداکثر ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تر (wet) نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در فونیکس آریزو ۸ برعهده دارد. این مشخصات فنی با تیگو ۸ پرو مشترک هستند. البته مشتریان چینی امکان سفارش آریزو ۸ با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر (مشترک با تیگو ۷ پرو) را نیز دارند که این ترکیب در بازار ایران قابل دسترسی نخواهد بود. مدیران خودرو به جای ترکیب حذف شده، فونیکس آریزو ۸ را با پیشرانه قوی‌تر دو لیتری توربوشارژر به بازار ایران خواهد آورد. این پیشرانه که اکنون در تیگو ۸ پرومکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، حداکثر ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. گیربکس جفت شده با این موتور نیز از نوع هشت سرعته اتوماتیک است که در بلندمدت پیچیدگی کمتری نسبت به جعبه دنده‌های دوکلاچه دارد. وزن فونیکس آریزو ۸ در بالاترین تیپ به ۱۴۷۱
کیلوگرم می‌رسد، بنابراین با وجود موتور دو لیتری توربوشارژر نگرانی بابت شتاب و کشش این خودرو نخواهید داشت.


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml