از خودروی فیدلیتی پرایم رونمایی شد | آشنایی با امکانات باورنکردنی فیدلیتی پرایم

ماشین فیدلیتی پرایم یکی دیگر از خودروهای چینی است. خورو فیدلیتی توسط شرکت بهمن موتور وارد کشور شده است. نام اصلی این خودرو Jetor X70 است که در ایران به خودرو فیدلیتی پرایم معروف است. وفاداری خودکار بسیار جذاب است. در ادامه این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

بررسی فیدلیتی پرایم

به گزارش اخبار تایمز؛ Fidelity یک کراس اوور نسبتاً بزرگ است. برای درک بهتر ابعاد آن باید بگوییم که از توسان TL کوچکتر و از چری تیگو ۷ بزرگتر است. شاید در این محصول (مخصوصاً از نظر قیمت) از نظر قابلیت های فنی و قابلیت های رانندگی هیچ چیز هیجان انگیز خاصی پیدا نکنید. اما به لطف موتور توربو و گشتاور کافی و گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه این اطمینان را به شما می دهم که برای استفاده معمولی خانوادگی و سبقت های جاده ای با شما هیچ مشکل یا کمبودی نخواهید داشت. البته با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و مشخصات فنی و مشخصات پلت فرم و شاسی کاملا مشخص است که فیدلیتی پرایم برای آفرود ساخته نشده است و مانند سایر کراس اوورهای تک دیفرانسیل تنها برای جذابیت است. ظاهر و وسعت اتاق و عبور راحت تر. از برجستگی های معمولی بلندتر است.

داخل فیدلیتی

به نظر می رسد طراحی کابین و به خصوص داشبورد Fidelity از محصولات آلمانی الهام گرفته شده است. خطوط ساده اما پخته و منطقی، پرهیز از حجم اغراق آمیز و استفاده از صفحه نمایش تبلت در قسمت بالایی کنسول مرکزی، از المان های بارز خودروهای آلمانی در سال های اخیر است که در این کراس اوور چینی نیز مشاهده می شود. باید بپذیریم که این مدلینگ موفق عمل می کند و لذت بصری خوبی را در داخل خودرو تجربه خواهید کرد.

خودرو فیدلیتی

کیفیت قطعات در سطح قابل قبولی قرار دارد و می توان گفت در مقایسه با رقبای خود از نظر کیفیت ضعف خاصی نخواهد داشت. ترکیب تمامی موارد فوق با آپشن های متعدد خودرو باعث شده تا با فضایی مدرن و شیک در داخل اتاق فیدلیتی روبرو شویم. همچنین نسخه ۷ نفره فیدلیتی قابل سفارش است که برای خودروهای خانواده های پرجمعیت و سفرهای گروهی می تواند بسیار کارآمد باشد.

طراحی فیدلیتی پرایم

چینی ها معمولا قطعات زیبایی را برای محصولات خود طراحی می کنند. اما در گذشته به دلیل بی تجربگی و برخی محدودیت های اقتصادی نتوانستند این قطعات زیبا را به درستی و با تناسب کافی در کنار هم قرار دهند. اما چری و زیر مجموعه هایش چند سالی است که متوجه این عیب شده اند و حالا دیگر خبری از رینگ های خیلی کوچک در محصولات جدیدشان نیست. و اغراق های نامتناسب یا غیر ضروری و خطوط بی هدف یافت نمی شود. نمونه آن همان فیدلیتی پرایم مورد بحث است; اگر نگاهی به بدنه این خودرو بیندازید متوجه می شوید که تقریبا تمام خطوط با هدف خاصی کشیده شده اند و قسمت های مختلف بدنه با یکدیگر هماهنگ هستند.

خودرو فیدلیتی

نکته دیگر اینکه طراحان فیدلیتی پرایم با استفاده از رینگ های جذاب، جلو پنجره های بزرگ، سپرهای اسپرت و خطوط پویا در قسمت های مختلف توانسته اند وقار و عظمت را با جذابیت های جوان پسند ترکیب کنند و نتیجه آن این است که ظاهر فیدلیتی با دیگنیتی متفاوت است. که بیشتر جوانان را هدف گرفته است. با هر سن و سلیقه ای سازگار است. شاید تنها نکته منفی طراحی که همچنان در بین خودروسازان چینی رایج است، عدم دستیابی به اصالت در ظاهر باشد که البته طبق مشاهدات عینی، این موضوع برای نسل امروز به همان اندازه که برای نسل قدیم مهم است. آنهایی که به نظر نمی رسد!

زیر کاپوت گروه فیدلیتی بهمن یک موتور ۱.۵ لیتری توربو کد E4T15C با توانایی تولید حداکثر ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد و این قدرت تولیدی به کمک یک ۶ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. گیربکس دوکلاچه اتوماتیک. البته در سال ۲۰۱۹ موتور ۱.۶ لیتری قدرتمندتری برای جتور X70 معرفی شد که انتظار می رفت گروه بهمن از آن برای مدل عرضه شده در کشور استفاده کند، اما با این وجود موتور ۱.۵ لیتری منتخب دارای مزیتی است. و این است که با موتور استفاده در چری آریزو و تیگو یکسان است. این نکته به معنای دسترسی آسان تر به قطعات یدکی و تعمیرکاران ماهر «حتی خارج از نمایندگی بهمن» خواهد بود. نکته دوم این است که این موتور در بازار داخلی با شرایط آب و هوایی و بنزین داخلی تا حدودی تست خود را پس داده و از نظر دوام عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته است. با این حال، همچنان باید در نظر داشت که با وجود تمام مزایایی که موتورهای توربو از نظر راندمان، مصرف سوخت پایین و گشتاور خطی دارند، گزینه‌های گران‌تر و حساس‌تری نسبت به موتورهای تنفس طبیعی مشابه هستند و نیاز به بنزین فوق‌العاده و تعمیر و نگهداری بالاتر دارند. دقت. همچنین گیربکس دوکلاچه فیدلیتی پرایم می تواند دستگاهی با استهلاک بالا برای شهر تپه ای با ترافیک سنگین مانند تهران باشد و بهتر است در ترافیک طولانی در سربالایی ها گیربکس را در حالت دستی قرار دهید. فیدلیتی از نظر مصرف سوخت نیز شرایط قابل قبولی دارد. البته مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر در شرایط ترکیبی برای استانداردهای روز دنیا عدد چندان تعجب آور نیست، اما در هر صورت می توان گفت که نسبت به سایز و وزن خودرو راضی کننده است. مک فرسون در جلو و چند لینک مستقل در عقب نوید یک سواری مناسب را می دهند.

قیمت و نمایندگی فیدلیتی پرایم
  • قیمت
  • نمایندگی
  • ۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان – بروز رسانی در چهارشنبه ۲۶ مهر
  • گروه بهمن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml