رونمایی از هیوندای النترا + ویژگی های باورنکردنی این هیوندای خاص را ببینید

خودروی هیوندای النترا یکی از خودروهای کره ای است که وارد ایران شده است. هیوندای النترا رقیب خوبی برای خودروهای چینی است. هیوندای النترا یکی از خودروهای پرطرفدار در ایران است. در ادامه به بررسی هیوندای النترا خواهیم پرداخت.

معرفی هیوندای النترا و بررسی طراحی آن

هیوندای النترا (که به درستی النترا تلفظ می شود) اولین بار در سال ۱۹۹۰ معرفی و روانه بازار شد، این سدان کامپکت کره ای تاکنون ۷ نسل را به خود دیده است و ما ایرانی ها با نسل سوم، پنجم و ششم آن بیشتر آشنا هستیم.

نسل سوم هیوندای النترا در سال ۱۳۸۴ با نام هیوندای آوانته (نام بومی هیوندای النترا در بازار کره جنوبی) روی خط مونتاژ شرکت خودروسازی باران آمد و تا سال ۱۳۹۱ تولید شد. نسل پنجم هیوندای الانترا که در اختیار داریم. برای بررسی امروز انتخاب شد. بین سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ توسط شرکت آسان موتور و همچنین واردکنندگان خصوصی به صورت انبوه وارد بازار کشورمان شد و آمار فروش بسیار خوبی را به ثبت رساند.

آخرین نسخه هیوندای الانترا در ایران نسل ششم این خودرو است که در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توسط شرکت های آسان موتور و کرمان موتور وارد شده و حتی تعداد محدودی از آن در سال ۲۰۱۷ توسط کرمان موتور مونتاژ شده است. این نسل بدشانس بود و به دلیل ممنوعیت واردات و تحریم ها خیلی زود با بازار کشورمان خداحافظی کرد.

.

خودرو هیوندای النترا

اما بررسی هیوندای النترا را با تمرکز بر نسل پنجم و بررسی طراحی آن ادامه خواهیم داد. زبان طراحی نسل پنجم هیوندای النترا زبانی روان و نسبتاً شلوغ است و اصول مشترکی با دیگر محصولات هیوندای آن سال ها دارد. ترکیب چراغ های کشیده جلو و عقب با خطوط برجسته بدنه ظاهری پر زرق و برق و در عین حال محکم برای این خودرو ایجاد کرده است که همچنان می تواند حداقل در بازار کشورمان جذاب باشد.

داشبورد هیوندای النترا مانند نمای بیرونی خودرو از خطوط نرم و روان تشکیل شده است و اگرچه با استانداردهای امروزی کمی قدیمی به نظر می رسد، اما تعداد زیاد دکمه ها و نور آبی زیبای آن می تواند برای خریداران آپشن دوست جذاب باشد.

ناگفته نماند که از سال ۲۰۱۴ به بعد نسخه های فیس لیفت نسل ۵ هیوندای النترا وارد بازار کشورمان شد که تغییراتی در گرافیک چراغ ها، سپرها و رینگ ها داشت. کابین این نسخه های فیس لیفت با نسخه های مدل ۲۰۱۳ با وجود تغییر موقعیت دریچه های تهویه میانی و تجهیز دسته دنده به جمع کننده گرد و غبار متفاوت است.

بررسی هیوندای النترا از نظر فنی

نسل پنجم هیوندای النترا با موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وارد بازار کشورمان شد. این موتور قادر است حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۷۶ نیوتن متر را تولید کرده و به محور جلوی این سدان جمع و جور بفرستد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا صد هیوندای النترا به ترتیب برابر با ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر و ۱۰.۵ ثانیه است.

هیوندای النترا عملکرد فنی خوبی دارد و راننده را هم از نظر شتاب و هم از نظر هندلینگ خوشحال می کند، اما باید بپذیریم که رقبای ژاپنی این خودرو مانند مزدا ۳ و میتسوبیشی لنسر لذت رانندگی بالاتری را ارائه می دهند.

خودرو هیوندای النترا

فضای کابین و کیفیت سواری هیوندای النترا نسل ۵ نسبتا مطلوب است و در مقایسه با مزدا ۳ این خودرو بیشتر برای خانواده ها مناسب است. البته ردیف عقب این خودرو چندان بزرگ نیست و بیشتر برای ۲ بزرگسال با قد متوسط مناسب است.

اگر بخواهیم بررسی هیوندای الانترا را از نظر فنی خلاصه کنیم، می توان گفت که این خودرو طیف متعادلی از ویژگی های خانوادگی و جوان پسند را در این کلاس ارائه می دهد و ممکن است مانند مزدا وحشی و اسپرت نباشد. ۳ اما مثل تویوتا کرولا آرام و به اصطلاح پیرمرد نیست. .

مشخصات فنی هیوندای النترا را می‌توانید به صورت کامل‌تر در جدول زیر ببینید:

مدل خودرو هیوندای النترا نسل پنجم (۲۰۱۳ – ۲۰۱۶)
پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها و سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای (MPI)
حجم موتور (cc) ۱۷۹۷
حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور
حداکثر گشتاور ۱۷۶ نیوتن‌ متر در ۴۷۰۰ دور
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک
مصرف سوخت (ترکیبی) ۷.۶ لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰ (S) ۱۰.۵
حداکثر سرعت (Km/h) ۲۰۳
حجم مخزن سوخت (L) ۴۸
حجم صندوق بار (L) ۴۱۹
ابعاد لاستیک‌ها ۲۱۵/۴۵R17
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب میله پیچشی (Torsion Bar)
وزن خالص (Kg) ۱۳۳۵
طول×عرض×ارتفاع (mm) ۴۵۴۹ × ۱۷۷۵ × ۱۴۳۰
فاصله بین دو محور (mm) ۲۷۰۰
آپشن‌های هیوندای النترا

هیوندای النترا نسل ۵ نیز مانند اکثر خودروهای کره ای سال های اخیر در بازار کشورمان از سطح آپشن های خوبی برخوردار است و البته بازار آپشن های غیر کارخانه ای و مدل های گیج کننده شرکتی و وارداتی نیز برای آن داغ است.

اگر کامل ترین نسخه های هیوندای الانترا نسل ۵ موجود در بازار کشورمان را بسنجیم، به آپشن های مناسبی برمی خوریم که اگرچه در مقایسه با خودروهای امروزی چندان جذاب نیستند، اما جایی برای شکایت در رابطه با آن باقی نمی گذارند.

قیمت هیوندای النترا

از ۱۳۹۷ تا ۲۰۱۸


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml