از خودرو پیکاپ G9 رونمایی شد | امکانات باورنکردنی خودرو پیکاپ G9 را ببینید

وانت G9 یکی از محصولات صنعت خودروسازی چین است. طراحی داخلی پیکاپ G9 شباهت زیادی به خودروهای آمریکایی دارد. نام بومی پیکاپ تراک G9 ZX Vichy 1949 می باشد که در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو می پردازیم.

طراحی خودرو پیکاپ G9

به گزارش اخبار تایمز؛ طراحی این پیکاپ بسیار یادآور دوج رم ۱۵۰۰ است و حتی جزئیاتی مشابه دارد. ظاهر G9 با دیگر پیکاپ های چینی موجود در بازار متفاوت است. جلوپنجره بزرگ آن مشکی است و یک قاب مشکی در بالای آن قرار گرفته است. این قاب تا بالای چراغ ها نیز کشیده شده است. سپر بزرگ و برجسته آن نیز مشکی است و چراغ های روز به صورت مستطیل طراحی شده اند. خطوط پیچیده و حجیم روی کاپوت و گلگیرها ظاهری عضلانی به خودرو بخشیده است.

 خودرو پیکاپ G9

رینگ ها، رکاب ها و سپر عقب مشکی هستند و درب محفظه بار مشکی رنگی دیده می شود که همگی به بهبود ظاهر پیکاپ چینی کمک کرده است. روی سپر عقب دو زیرپایی تعبیه شده است.

پیکاپ G9 از یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ GDI بهره می برد که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF متصل می شود و نیرو را به هر چهار چرخ می فرستد. این گیربکس قابلیت تنظیم دنده سبک و سنگین را دارد.

مشخصات فنی پیکاپ G9 بهمن موتور

یک موتور ۲.۳ لیتری توربودیزل با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور برای ویشی ۱۹۴۹، محصول رنو-نیسان و همچنین در نیسان ناوارا نصب شده بود. گیربکس این مدل شش سرعته دستی بوده و حداکثر سرعت آن ۱۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

گزینه پیشرانه بعدی یک واحد بنزینی توربوشارژ ۲ لیتری TGDI با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر است که به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل می شود. حداکثر سرعت در این مدل به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد. نسخه پایه این مدل به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می شود اما با پرداخت مبلغ اضافی می توانید سیستم چهار چرخ متحرک را نیز سفارش دهید.

امکانات و تجهیزات پیکاپ G9 بهمن موتور

پیکاپ جدید گروه بهمن به صورت استاندارد دارای ۴ ایربگ است. استفاده از ترمزهای دیسکی تقویت شده برای هر چهار چرخ می تواند خبر خوبی برای ایمنی خودرو باشد. سیستم ABS و EBD قطعا روی این ترمزها نصب خواهد شد. از دیگر ویژگی های ایمنی می توان به سیستم قطع سوخت و باز شدن درب در هنگام تصادف اشاره کرد.

از دیگر گزینه های G9 می توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کمکی، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، گلگیر برقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل فشار لاستیک، چراغ های اتوماتیک اشاره کرد. و سنسور باران اشاره کرد.

از نظر امکانات رفاهی، سیستم فرمان صوتی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت رویداد، ورود و استارت بدون کلید، شارژر ردیف عقب، تهویه مطبوع ردیف عقب، صندلی برقی ۱۰ جهته، آینه بغل برقی گرمکن، ترمز دستی و شاید جالب تر از همه، پوشش اتوماتیک الکتریکی قسمت بار قابل توجه است.

رقیبان پیکاپ G9 در ایران

می توان پیش بینی کرد که این خودرو در گام اول باید با T8 کرمان موتور روبرو شود اما پیکاپ سروش دیزل نمی تواند تهدیدی برای این خودرو باشد. پیکاپ های جدید دیگری مانند تونلند نیوفیس از شرکت ایران خودرو، آسنا دوکابین از شرکت آرس خودرو و کلوت از شرکت ماکسات موتور از رقبای پیکاپ G9 بهمن موتور هستند.

قیمت پیکاپ G9 بهمن موتور

ویشی مدل ۱۹۴۹ بین ۲۴۵۰۰ تا ۳۳۰۰۰ دلار قیمت دارد که در مقایسه با اکثر خودروهای چینی گران به نظر می رسد. اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات این خودرو نزدیک به عرضه احتمالی منتشر خواهد شد.

منبع
شما نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml