رونمایی از خودرو کیا سلتوس ۲۰۲۳ | امکانات باورنکردنی خودرو کیا سلتوس ۲۰۲۳ را ببینید

به گزارش شمانیوز : خودرو کیا سلتوس ۲۰۲۳ یکی از محصولات خودروسازی کره است. خودرو کیا سلتوس ۲۰۲۳ در ایران توسط شرکت کوشا خودرو وارد شده است. کیا سلتوس ۲۰۲۳  یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اقتصادی کره‌ای در بازار جهانی محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو می پردازیم. 

مشخصات فنی کیا سلتوس ۲۰۲۳

این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر خطی به حجم ۱۵۹۱ سی‌سی بهره می‌برد. این موتور با سیستم تنفس طبیعی و مجهز به سیستم متغیر زمانی دو مرحله‌ای، حداکثر قدرت ۱۲۱ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر در ۴۸۵۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.

قدرت تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع محور پیچشی با فنر لوله‌ای مارپیچ است.

این خودرو همچنین مجهز به فرمان برقی است که هدایت آن را آسان می‌کند. ابعاد طول، عرض و ارتفاع کیا سلتوس ۱۶۰۰ سی‌سی‌آی به ترتیب ۴۳۱۵، ۱۸۰۰ و ۱۶۲۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۱۰ میلی‌متر می‌باشد.

ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۴۳۳ لیتر و حجم باک بنزین آن ۵۵ لیتر است.

خودرو کیا سلتوس 2023

طراحی و امکانات کیا سلتوس ۲۰۲۳ محصول وارداتی کوشاخودرو

کیا سلتوس ۲۰۲۳ در بخش ظاهری دارای طراحی جدیدی است که المان‌های زیبایی منحصربفردی همچون شبکه جلو پنجره الماسی شکل و چراغ‌های LED جلو و عقب را به ارمغان آورده است. آینه‌های جانبی همرنگ بدنه، فلاشر روی آینه، آینه‌های برقی و تاشو، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچ و سانروف برقی از دیگر جزئیات ظاهری و زیبایی‌شناسانه این خودرو هستند.

اما آنچه که کیا سلتوس را به یکی از بهترین گزینه‌ها در سگمنت خود تبدیل کرده، فضای داخلی بسیار ایده‌آل و مجهز آن است. مواردی همچون صفحه کیلومتر دیجیتال، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، اتصال Apple CarPlay و Android Auto، سیستم صوتی ، دوربین دنده عقب، دکمه استارت و… از جمله مشخصه‌های بارز کابین این خودروست.

علاوه بر اینها، کیا سلتوس ۲۰۲۳ مجهز به سیستم‌های ایمنی و کمک راننده است تا امنیت سرنشینان را تأمین کند. سامانه‌های کیسه هوا، ترمز ABS و ESP، کنترل پایداری VSM، مانیتور فشار باد تایر و… از جمله این موارد هستند.

البته به دلیل سقف ارزی واردات این خودرو با آپشن‌های نسبتا کم وارد شده است و در مقایسه با خودروهای عمدتا چینی تا دندان مسلح تا حدودی در این بخش ضعیف ظاهر شده است اما این موضوع با در نظر گرفتن برند و کیفیت این محصول کره‌ای تا حدودی قابل جبران است.

خودرو کیا سلتوس 2023

جدول قیمت کیا سلتوس ۲۰۲۳

این خودرو در ابتدا با قیمت الحساب ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عرضه شد ولی در ادامه و با ارسال دعوتنامه تکمیل وجه برای خریداران قیمت آن حدود ۲,۶۲۴,۰۰۰,۰۰۰ (دو میلیارد و ششصد و بیست و چهار میلیون تومان) محاسبه شد.


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml